A pokud je ten kamarád náhodou podnikatel nebo úředník, s nímž se občas střetneme v rámci našeho podnikání, pak by byl vyložený hřích mu lahvinku přívlastkového vína nedat tak, abychom si zároveň neuplatnili odpočet DPH při nákupu a ještě si nesnížili základ daně z příjmů. Jak tedy postupovat, aby nám při daňové kontrole vzpomínka na víno nezhořkla v ústech? Musí se jednat o tzv. tiché víno, tedy víno bez bublinek. Hodnota bez DPH nesmí překročit pět set korun a na láhvi musí být obchodní firma či ochranná známka dárce, nebo název propagované služby či zboží. Vyberte tedy dobré víno, na láhve nalepte nálepky s firmou nebo logem, případně s názvem výrobku či služby, a vyfoťte si je. Pro případ kontroly finančním úřadem si připravte seznam příjemců. Nemusím snad připomínat, že by to měly být jen fyzické či právnické osoby, s nimiž máte nebo chcete mít nějaký kontakt při podnikání. Můžete tak tedy oslovit i potenciální zákazníky. Já sám jsem podle pořekadla o kovářově kobyle žádné víno nerozdal, proto alespoň dnes večer jednu láhev otevřu a připiji na zdraví všem klientům i bývalým kolegům na finančním úřadě v Uherském Hradišti.

Co zajímá vás, zeptejte se na www.nizke–dane.cz

Související články:

Leasing, úvěr, nebo koupě na splátky?

Daň z přidané hodnoty u staveb

Novela zákona o daních z příjmů

Co přinese novela zákona o daních z příjmů z pohledu OSVČ