„Jedná se o jediný podobný veletrh v oblasti zemí Perského zálivu, který je navíc výjimečný tím, že je zároveň veletrhem prodejním. Prodej zbraní pro civilní osoby je v Emirátech povolen pouze jednou za rok, a to právě na ADIHEXu. Proto se stal za dobu své existence výkladní skříní všech firem nabízejících své zboží v oblasti loveckých zbraní, jejich příslušenství a jezdectví,“ poznamenal Jiří Škrabal, který zbrojovku ze Slovácka v Perském zálivu zastupoval. Tímto veletrhem podle něj brodský výrobce zbraní razantně vstoupil na trh Spojených arabských emirátů. „Prodali jsme prakticky všechno zboží, které jsme sebou přivezli,“ upozornil Škrabal.

Zástupci České zbrojovky s sebou na veletrh přivezli průřez celým svým sortimentem dlouhých i krátkých ručních palných zbraní. „Naším prodejním šlágrem se stala malorážka ZKM452 v celopažbovém provedení a nový model Super Match s dvanácti drážkami v hlavni, vynikající svojí přesností a tradiční brodskou precizností zpracování. V oblasti krátkých ručních palných zbraní nás překvapila velká znalost a popularita tradičního modelu CZ 75 B,“ podotkl obchodník a dodal, že zcela specifickou skupinu tvořili šejkové – osobnosti z královských rodin.

Ti projevili vysoký smysl pro umělecké zpracování pistolí z jihovýchodní Moravy s rukopisem dvorního rytce České zbrojovky Reného Ondry. „Například katarský velvyslanec v UAE jich nakoupil celkem pět. Všichni si z našeho stánku odnesli nejen zmíněné umělecky ztvárněné ryté pistole, ale také celou kolekci dlouhých zbraní,“ upřesnil Škrabal. To je podle něj výrazem uznání kvality a atraktivity výrobků České zbrojovky.

Pro rytce Ondru to byla vůbec první návštěva arabského veletrhu. „Zúčastnil jsem se ho proto, abych se bezprostředně seznámil s arabskou klientelou. Musím se přiznat, že zatímco evropský vyznavač myslivosti či americký lovec jsou spíše konzervativními zákazníky, arabští klienti si libují v ryzím zlatě a drahokamy osázených zbraních. Pro nás možná trochu nepochopitelně tomu říkají tradiční zdobení,“ řekl rytec.