Problém je, že se už třicet let vroucně nenávidí, protože Larry Biddle s jednou z nich chodil a tu druhou si vzal. A tak když se tyto dámy dostanou k sobě, neštítí se navzájem použít jakýchkoli odvetných prostředků.

„Našla jsem materiály mluvící o tom, že autorka, zkušená divadelnice a režisérka, použila jako předobraz dvě spřátelené herečky, které se na jednom zájezdovém divadelním turné snažily společně vytvořit večeři v neznámé kuchyni bytu, kde byly ubytované. Přineslo to mnoho komických situací, s patřičnou hereckou manýrou se navzájem předháněly v umění vykouzlit z ničeho večeři pro režisérku,“ prozradila dramaturgyně Iva Šulajová.

Evropská premiéra komedie, jež získala v roce 2005 cenu Samuela Frenche za nejlepší kanadskou hru, se uskutečnila v restauraci Beef & Beer 16. října 2016.

Bavila nás komunikace s diváky i netradiční prostor

Moniko a Jaroslavo, prozraďte, jaká byla pro vás tato konkrétní inscenace zkušenost a čím vás obohatila? 

Monika Horká: Velice mě bavila komunikace s diváky.  Tříbit si odhad, koho oslovit, koho raději ne.

Jaroslava Tihelková: Pro mě to byl netradiční prostor. Je to úplně jiné, než hrát v divadle. Beef & Beer byla velká zkušenost. A hraní po restauracích a pivovarech - komu se to poštěstí, že (směje se)? Ale bylo to fajn!!!

Setkaly jste se s nějakými zajímavými diváckými reakcemi během dvou let, co se Čarodějnice hrály?

Monika Horká: Pro mě úplně nejzábavnější bylo asi hned po premiéře osobní zjištění, že pro „výuku španělštiny“ jsem si z diváků vybrala úplně náhodně pana Fahrnera, překladatele hry, který s dcerou na premiéru přijel. Myslím, že tuhle náhodu mi neuvěřili ani někteří kolegové.

Jaroslava Tihelková: Vybavuje se mi moment, kdy jsme hráli na Beefu, já se v zákulisí převlíkala na další výstup, stála jsem tam jen ve spodním prádle a najednou kouknu před sebe a úplně jsem se orosila. Za sklem, které zapomněli kluci z techniky zakrýt, stáli dva muži, kouřili a koukali na mě a dobře se bavili. A na rozdíl ode mě se vůbec nestyděli. Kolegové vtipálci mě pak podpořili slovy, že by to byla docela dobrá peep-show a že by mohli chodit vybírat. Každá koruna dobrá. No, nemilujte je (smích).

Michal Zetel: Nápad se setkal s velkým nadšením

Hru kanadské autorky Caroline Smithové divadlo uvedlo v rámci alternativní dramaturgické linie SLoffÁCKÉ DIVADLO v prostoru uherskohradišťské restaurace Beef & Beer.

„Nápad uvádět inscenace v netradičním prostředí, se setkal s velkým nadšením. Je to pro nás výzva pokračovat dál a přicházet stále s něčím novým a originálnějším,“ řekl ředitel Slováckého divadla Michal Zetel.

Hraní v restauraci, kdy jsou diváci přímo svědky vaření, je podle divadelníků zajímavé stejně jako inscenování samotné hry. Slováčtí herci ji nastudovali v režii Michala Skočovského jako první v Evropě.

Víc než o zábavnou podívanou pro milovníky i ochutnávače kuchařského umění šlo spíše o legraci z přemnožených kuchyňských reality show.

„Hra byla skvělou příležitostí pro dvě dámy a jednoho mladého muže,“ uvedla dramaturgyně inscenace Iva Šulajová s tím, že hlavní role vytvořili Monika Horká, Jaroslava Tihelková a Josef Kubáník v alternaci s absolventem brněnské JAMU Viktorem Zavadilem.

Výpravu k inscenaci vytvořila Jitka Fleislebr, hudbu složil Robin Schenk. Dramaturgie se ujala Iva Šulajová. Derniéru divadelníci uvedou na Malé scéně 9. května od 19.00 hodin.