ZMĚNIT REGION
Zavřít mapu

SENÁTNÍ VOLBY

2. - 3. a 9. - 10. října 2020
Senátní volby 2020 Kandidáti Obvod Kolín Ing. Karel Otava
Komerční prezentace
Ing. Karel Otava

Ing. Karel Otava

Česká strana sociálně demokratická

KAREL OTAVA letos kandiduje za ČSSD do Senátu ve volebním obvodě č. 42 Kolín

Kandiduje mimo jiné proto, že doprava a zvlášť železnice nemá v Parlamentu ČR zastoupení. A to je potřeba napravit, protože boj o českou železnici nekončí. Měli by si to uvědomit především voliči z řad železničářů, ale i občanů. Je potřeba zabojovat za to, aby co nejvíce cestujících jezdilo hromadnou dopravou a aby se co nejvíce nákladní dopravy dostalo zpět na železnici. Tím by se silnice staly bezpečnějšími a životní prostředí by nebylo tolik zatěžováno exhalacemi z výfukových plynů automobilů.

Karel Otava, zkušený regionální politik, ale především železničář srdcař, začínal na dráze už v sedmdesátých letech jako výpravčí. Rodáka z krásné Českomoravské Vysočiny, zlákala nejen blízkost Prahy, ale i významný železniční uzel s velmi silným provozem, kterým Lysá nad Labem vždy byla. Od „píky“ se postupně propracoval přes přednostu stanice na Generální ředitelství ČD, Ministerstvo dopravy a Správu železnic, kde je uvolněn pro výkon funkce starosty města. Vyvrcholením bylo působení v představenstvu ČD. Vystudoval Vysokou školu dopravy a spojů v Žilině. 

Příští rok mu bude sedmdesát, v roce 2021 oslaví i 50 let na dráze. „Hlavní téma pro mě je dopravní obslužnost a železnice,“ říká. Jeho rukopis nese například projekt Živá nádraží, který před lety rozjížděl a o spolupráci vyjednával ve 150 městech. V této souvislosti jeho jméno padlo naposledy při otevírání opraveného nádraží v Týnci nad Sázavou letos v únoru, kde byl ve spolupráci s městem vybudován ukázkový přestupní terminál. To je to, o co se léta snaží, dávat dohromady spolupráci města a železnice, kterou si představuje nejlépe pod heslem „Nádraží je vstupní brána do města“. 

Ale modernizované nádraží není jediná významná investice na železnici ve městě. Lysá nad Labem bude prvním městem v republice, které bude mít po třech letech druhou cyklověž č. 18. Většinu pomáhal prosadit, včetně těch v Polabí.

Celá léta neúnavně prosazuje budování přestupních terminálů včetně parkovišť P+R a nových železničních zastávek. Svých znalostí a schopností využil Karel Otava i při prosazení elektrizace trati z Lysé do nedalekých Milovic, které tak po třinácti letech snažení získaly přímé vlakové spojení s hlavním městem. Do jisté míry za ním jde i integrace dopravy ve Středočeském kraji a Praze, kdy byl roce 2002 jako zástupce ČD pro Středočeský kraj u zrodu Memoranda o spolupráci. Po letech snažení chybí jen okrajové části regionu. Železnice a vlaky národního dopravce ČD jsou páteří s celosíťovým efektem a mají plnou podporu výboru pro dopravu Středočeského kraje, kde je Karel Otava ve funkci místopředsedy. Po deseti letech chce ve spolupráci s městem oživit projekt „Kutnohorský oblouk“, který umožní přímé spojení centra Kutné Hory s Prahou. Dlouhodobým cílem je „Všejanská spojka“, která propojí trať z Milovic na trať z Nymburka do Mladé Boleslavi a napojí významné průmyslové město na hlavní tratě a na pražskou příměstskou dopravu. Myšlenku starou 100 let se mu podařilo oživit v roce 1996. Po neuvěřitelných 24 letech snažení a 13 pracných studiích se začíná projektovat. Všechno trvá dlouho a to je potřeba změnit. Nedoceněnou dopravní tepnou je Labe, kde je potřeba dobudovat síť přístavišť a cyklostezku a tím oživit cestovní ruch. Polabí, „Zlatý pruh země české“ a jeho úrodnou půdu, to nejcennější co máme, je potřeba ochránit pro příští generace. 

Do Senátu se těší: „Já bych jim to tam provětral,“ říká s úsměvem.

https://www.cssd.cz/nasi-lide/ing-karel-otava/

 Zdroj: ČSSD

Zadavatel, zpracovatel: ČSSD

Tento obsah je součástí placené inzerce, nevyjadřuje názory ani postoje redakce.

Slovácko - hlavní zprávy