„Nápad vytvořit cyrilometodějská vína se zrodil jak jinak, než při rozjímání s vínem u nás ve sklepě," přiznává Břetislav Jakubík, který se nijak netají hrdostí na svůj kraj a jeho tradice. „Samozřejmě, že vždy je otázkou, jak novinku přijme zákazník. Řada mých přátel však už měla možnost cuvée ochutnat a zatím je prakticky všichni vnímali velmi pozitivně," míní vinař, který vlastní cuvée dlouhá léta ve sklepě neměl.

Cyrrillus a Methodius se právě v těchto dnech lahvují. Už zbývá poslední krok – nalepit na unikátní lahve neméně unikátní etikety. „I etikety pro tato dvě cuvée vychází, stejně jako design celého vinařství, ze staroslověnského písma. Při tvorbě samotné etikety mi šlo především o její grafickou čistotu, eleganci a důstojnost. Její barevnost dává vyniknout symbolice, neodvádí od obsahu a ctí celkovou harmonii," vysvětlil autor grafického návrhu a výtvarník Antonín Mach.

Pokud Cyrillus a Methodius u vinařské veřejností uspějí, tak ve Zlechově slibují další kroky spojené s tradicí věrozvěstů. „Ale nyní neprozradím, co dalšího chystáme. Vždycky zdůrazňuji, že k vínu je třeba přistupovat s velkou pokorou, nejde to nalajnovat," říká Břetislav Jakubík s tím, že kdo chce o cuvée vědět více, může přijít na akci nazvanou Tichá vína Reduta.

Související Cyrilometodějská vína z Vinařství Jakubík