Prozraďte, jaká je hlavní náplň práce informačního centra?

Samozřejmě podávání informací (smích). Ty mohou být velice různorodé. Jednak k nám chodí turisté, kteří přijedou do Hradiště s cílem relaxace, poznání a chtějí po nás doporučit buď nějakou turistickou zajímavost nebo ubytování. Nebo si přijdou pro materiály, jako jsou mapy či katalogy. Pak zprostředkováváme informace rovněž pro domácí obyvatele, protože i ti k nám chodí. Hledají v Hradišti třeba různé provozovny, ulice nebo chtějí vědět, jestli ve městě existuje opravna něčeho. Přijdou si ale koupit i nějaký dárek nebo si k nám mohou přijít vytisknout či okopírovat dokumenty.

Které tři akce, jež během roku pořádáte, byste vypíchla jako nejdůležitější?

K těm zásadním akcím, které pořádá Region Slovácko a jeho součást MIC, patří určitě Na kole vinohrady Uherskohradišťska. To funguje nejdéle, letos se koná už šestý ročník. Vyjíždíme vždy na jaře a na podzim. Pak pořádáme Žehnání svatomartinských vín a loni vznikl nový projekt Miniveletrh cestovního ruchu. Teď v úterý se uskuteční jeho druhý ročník. To jsou akce, které jsou pro širokou veřejnost nejen od nás. Třeba na program Na kole vinohrady Uherskohradišťska jezdí lidé i z dalekých končin republiky. Snažíme se pracovat pro lidi nejen v provozovně, ale vyjíždíme i mimo ni.

Kolik lidí v infocentru pracuje?

Zaměstnanců je dohromady osm a jsou to pracovníci Regionu Slovácko, Městského informačního centra a Informačního centra pro mládež.

Jak se liší práce klasického informačního centra od toho pro mládež?

Infocentrum pro mládež pořádá speciální akce pro mladé. Poskytuje materiály, které mládež vyžaduje. Jedná se třeba o přihlášky na střední nebo na vysoké školy, informace o zahraničí nebo o brigádách.

Popište čtenářům, jak vypadá váš běžný den?

Jak kdy. Více je těch náročnějších dnů. Začínám většinou tím, že si zkontroluju poštu. Snažím se odpovědět kolegům, partnerům i lidem, kteří po nás chtějí informace i prostřednictvím internetu. Když se pracuje na projektech nebo když se připravuje nějaká zpráva, tak je to docela náročná práce. Musíte komunikovat s desítkami lidí a nezapomenout na nějakou drobnost, která by se vám mohla časem vymstít. Kromě toho já jako vedoucí mám na starost i celou pokladnu, zboží, které nabízíme, a toho není málo. Zpracovávám také podklady pro účetní a dělám všechny tyto administrativní úkony.

Jak jste se do informačního centra dostala?

Mám dlouholeté zkušenosti s cestovním ruchem spíše výjezdového charakteru. Vždy mě ale lákalo pracovat na úrovni regionální. Když byl vypsaný konkurz na vedoucí infocentra, tak jsem to zkusila a podařilo se.

Může v infocentru pracovat kdokoli? Jaké jsou základní požadavky na zaměstnance?

Měl by mít dobré komunikační schopnosti, měl by být asertivní a milý, každodenně studovat noviny a registrovat všechny změny v regionu, protože to ke své práci potřebuje. Určitě i jazyková vybavenost je důležitá, především angličtina, aby se domluvil s každým klientem, který přijde s nějakým požadavkem. Každý další jazyk je samozřejmě vítaný. Hodně turistů přijíždí také z Německa, ale angličtina je u nás určitě nejdůležitější.

Umí nebo studuje v centru někdo ještě jiný jazyk?

Jedna kolegyně se zabývá slovanskými jazyky, to znamená polštinou a ruštinou.

Denně k vám chodí turisté. Kteří byli například loni z nejvzdálenějších míst?

Navštívili nás lidé z Hong Kongu, z Austrálie nebo Ameriky.

Tito lidé Uherskohradišťsko vůbec neznají. Jakou památku byste jim doporučila, aby poznali něco, co region charakterizuje?

Asi bych jim doporučila památkovou zónu Uherského Hradiště, když už sem přijeli. A také by měli navštívit Slovácké muzeum, pokud mají zájem i o etnografii. Kdyby měli čas, tak pravděpodobně i plavbu po Baťově kanále. A pak takové ty klasické tipy jako je Buchlov, Buchlovice nebo Vlčnov. Těch míst je u nás ale spousta.

Co vám za dobu vaší působnosti v infocentru utkvělo nejvíce v paměti?

Napadá mě jedna ne příliš veselá příhoda, když jsme ještě sídlili na jezuitské koleji. Přišel k nám tehdy muž s rozbitou hlavou. Z pokleku se tak nešťastně zvedal, že si ublížil. I takové situace musíme bohužel řešit.

Zmínila jste jezuitskou kolej, budete se stěhovat zpět?

Ano, v létě. Měli bychom se do zrekonstruovaných prostor vrátit v srpnu.

Změnila se po vašem přesunu do domu U Sovy na Mariánském náměstí nějak návštěvnost?

Na jezuitské koleji byla návštěvnost vyšší. Zaznamenali jsme loni pokles asi o osmnáct procent. Přece jen jsme teď trochu z ruky. Věříme, že se to zase vrátí do starých kolejí.

Nabídnou opravené prostory i nějaké novinky?

Měly by tam být prostory pro výstavní a přednáškovou činnost. Připravený je také obchod s Tradičními výrobky Slovácka, protože zboží s touto značkou je jedním z našich nejdůležitějších projektů. Dnes už na seznamu figuruje dvacet výrobců. Ještě by tam měla fungovat stálá expozice města, ale to už nesouvisí přímo s infocentrem.

Související článek: Na miniveletrhu se představí Balon Centrum i rozhledny