A když zjistila, že jsme vyhráli 7:0 (to ovšem ještě nikdo netušil, že to bylo letos vítězství poslední), spokojeně dodala, že si tedy už snad budou moci všichni v klidu koncert vychutnat.

První dáma českého folku, jak se rodačce z Českých Budějovic často říká, si na jeviště přizvala Adélu Jonášovou, třetí avizovaná členka kapely Pavlína Jíšová a přátelé Petra Šany Šanclová onemocněla.

V průběhu devadesátiminutového koncertu Pavlína (původním povoláním vystudovaná učitelka češtiny a hudební výchovy) představila průřez svojí dlouholetou folkovou cestou, v níž figuruje nejen jako výborná zpěvačka a kytaristka, ale písně si také sama textuje a skládá.

Zazněly skladby z éry společného vystupování s Žalmanem Lohonkou, s Nezmary, s Jarkem Nohavicou, písničky, se kterými zvítězila nebo je hrála na plzeňském finále festivalu Porta, ale třeba i skladba, kterou psala přímo pro Hanu Hegerovou a kterou se jí pak prý neodvážila dát (přitom by paní Haně rozhodně „seděla" a troufám si tvrdit, že by se zařadila mezi její hity). A nechyběly pochopitelně ani autorské novinky z posledního CD. Mezi písněmi si Pavlína Jíšová s publikem vyprávěla, v sólovém bloku své dcery si dokonce sedla mezi publikum nebo si diváky s úsměvem fotila.

Pavlínu Jíšovou na pódiu skvěle doplňovala Adéla Jonášová. Barva jejího vokálu, tolik podobná zabarvení hlasu Pavlíny, naznačila, co mnozí posluchači možná jen tušili že se jedná o její dceru a že jablko nepadlo daleko od stromu. Dvaadvacetiletá studentka oboru psychologie na pedagogické fakultě v Českých Budějovicích ovládá hru nejen na kytaru a klavír, ale také na irské flétny a mandolínu a také sama skládá a píše texty. Jednu takovou píseň napsala rovněž i o tom, proč si nechala na matrice změnit příjmení.

Čtyřicítka posluchačů odměnila obě ženy dlouhotrvajícím potleskem i výkřiky umí a dočkala se i několika přídavků. Pavlína Jíšová s Adélou Jonášovou totiž dokázaly vytvořit nadmíru příjemný a pohodový večer, který dal mnohým zapomenout na všednodenní starosti.

Autor: Markéta Švehlíková