Nově také platí trojzónové rozdělení městských parkovišť. V první, nejdražší zóně zaplatí řidiči za první hodinu parkování třicet korun, každá další započatá hodina je pak bude stát korun čtyřicet. Ve druhé zóně jsou částky stanoveny na patnáct a dvacet korun a ve třetí zóně si šoféři musejí nachystat desetikorunu na každou hodinu parkování s maximální sazbou padesát korun na den.

Nová koncepce má snížit hustotu provozu v centru města. „Věřím, že tato opatření budou akceptována a povedou ke zlepšení statické dopravy ve městě. V září provedeme první zhodnocení, jsme připraveni aktuálně reagovat případnými změnami. Toto řešení je kompromisem, kdy prioritou části obyvatel je dobře zaparkovat, další chtějí průjezdné město a část obyvatel chce klidné centrum města zcela bez dopravy,” zdůraznil místostarosta Květoslav Tichavský.

Podle mluvčí hradišťské radnice Petry Zemčíkové je zpoplatňování parkovacích míst jedním z mála regulátorů dopravy v centru města.

„Je na zvážení každého občana, pro jaký způsob dopravy do centra města se rozhodne. V případě volby automobilové dopravy je nutné si uvědomit, že v dnešní době je parkování v centrech měst považováno za ‚službu‘, která je úplatná. Je na každém řidiči, aby v Uherském Hradišti zvážil dle aktuálního ceníku a tří zpoplatněných zón, co je pro něj akceptovatelné a podle toho parkoval, případně volil i jiný způsob dopravy do centra města,“ prohlásila Zemčíková.

„Nejedná se prvotně o zvýšení příjmů města, ale právě o snížení hustoty dopravy v centru,“ dodala mluvčí. Hradišťští zastupitelé nabídli řidičům také možnost ročního parkovacího předplatného. To pro pravidelně dojíždějící činí třicet tisíc korun za jedno vozidlo v první, patnáct tisíc ve druhé a šest tisíc ve třetí zóně. Možnost předplatného mají i Hradišťané, kteří v daných zónách bydlí. Ti mají ceny zvýhodněné, a to tři tisíce za první, patnáct stovek za druhou a šest stovek za třetí zónu ročně.

V případě neprokázání se parkovacím lístkem hrozí řidiči pokuta až do do výše dvou tisíc.

Opoziční zastupitelé už podrobili nový koncept kritice. „Snahou města je samozřejmě získávat chybějící finanční prostředky. Tento postup ale není systémovým řešením dopravních problémů. Už teď je třeba parkoviště ve Staré Tenici zcela zaplněno a není zde místo ani pro rezidenty. A situace se bude nadále zhoršovat,“ tvrdí opoziční hradišťský zastupitel Antonín Seďa.

Podle něj je tak současné řešení pouze přesouváním parkovacích problémů z centra do jiných částí města.

Otázkou zůstává, jak na zpoplatnění zareagují lidé přijíždějící do města za prací. Týká se to hlavně parkoviště u stanice Českých drah, kde každý den parkuje i Lucie Hubáčková z dvacet kilometrů vzdáleného Moravského Písku.

„S radnicí zásadně nesouhlasím. Vždyť oni už neví, jakým způsobem z lidí vytáhnout peníze. Za parkování rozhodně platit nebudu. Raději nechám auto stát u některého z hradišťských hypermarketů,“ prozradila svůj recept na vyhnutí se poplatkům Hubáčková.

Rozdělení města na cenové zóny:

I.Zóna: Nádražní, Palckého nám., Masarykovo nám., Mariánské nám., Zelný trh
II. Zóna: Františkánská, Dvořákova, Hradební, Komenského, Politických vězňů, Obchodní, Svatováclavská, Kollárova, Na Morávce, Tyršovo nám., Milíčova, Otakarova, Jindřicha Průchy, Na Splávku, Leoše Janáčka
III. Zóna: Stojanova, Na Stavidle, OD Centrum (ZS), ČD Jih (ZS)