Ten Slováckému deníku prozradil, co nejnebezpečnějšího v sedle motorky prožil.

Jak jste se k motosportu dostal a jak dlouho se mu věnujete?

Silniční závody motorek mě přitahovaly již od dětství. Kromě závodů mistrovství republiky jsem patřil k pravidelným divákům bývalé Velké ceny Československa v Brně. Na konci devadesátých let se u nás začaly rozmáhat závody veteránů na přírodních okruzích. A tehdy přišel můj bratr s nápadem uspořádat klání i u nás. K čemuž jsem se jednak velmi rád přidal, jednak mě napadalo pořídit si taky závodní motorku. Jenže závodních motorek bylo u nás dost, zato sidecar…

Co považujete za svůj největší úspěch v tomto odvětví?

Úspěchem je určitě to, že obnovený Slovácký okruh se letos dočká svého jubilejního desátého ročníku. Z osobních úspěchů si pak nejvíce cením vítězství ve Starém Městě 
v roce 2005. Stát na nejvyšším stupni a poslouchat národní hymnu je ten největší zážitek.

Řekněte, co se vám na něm líbí? Adrenalin, rychlost?

Ten adrenalin je asi rozhodující. Těžko se to popisuje. Dlouhé týdny a měsíce příprav, pak nervozita, která 
z vás spadne ve chvíli, kdy se rozjedete. V našem sportu se používá celá škála signálních vlajek. Jedna je však nejkrásnější, ta šachovnicová, která znamená konec tréninku nebo závodu.

Jakou nejnebezpečnější situaci jste na motorce zažil, která se vám vryla do paměti?

Vzpomínám si celkem na tři. V Kyjevě v roce 2004 mně selhaly brzdy, zvládli jsme to jen taktak. Kromě toho jsem byl dvakrát svědkem havárie jiných posádek. Z toho jednou zhruba ze vzdálenosti deseti metrů.

Vyjedete si na motorce i mimo okruh?  Jakou trasu byste doporučil?

Na cestovní motocykl mám bohužel velmi málo času. 
K mým nejoblíbenějším trasám patří projížďka do Kyjova přes Boršice, Stříbrnice a Ježov. Naopak nikdy bych nevyrazil do buchlovských hor. Když tak maximálně k bistru Tramp.

Máte nějakou vysněnou motorku, na které byste se rád projel?

Ano, mám. Sním o svezení se na osmiválcové Moto Guzzi  o objemu 500 cm3 z roku 1956. Na tu dobu naprosto nevídaný stroj s maximální rychlostí až 300 km/hod.

Dáváte přednost moderním motorkám, nebo raději starším kusům?

V závodech jednoznačně vítězí kategorie klasik, pro běžné ježdění na silnici dávám přednost motocyklům současným. Ale kdo ví? Třeba to ještě přehodnotím…

Pokolikáté pojedete Slovácký okruh a co vás tam pořád láká?

Pojedu ho poosmé, zatím jsem vynechal pouze první ročník, když jsem ještě nezávodil,  a pak 2006, když jsem byl po operaci ramene. A proč mě to láká? Aby to člověk pochopil, tak to musí jednou zkusit!

Do pátečního vydání připravujeme další materiál k jubilejnímu desátému ročníku Slováckého okruhu