Jeho sedmý ročník se v pátek večer uskutečnil u nové sedmdesát metrů dlouhé ohradní zdi s nikami, která odděluje celý prostor církevního areálu, jemuž vévodí bazilika Nanebevzetí Panny Marie a sv. Cyrila a Metoděje, od hlučného průtahu poutní obce.

Ohradní zdi při pohledu od chrámu dominuje osm soch světců, vytvořených barokním sochařem na sklonku 17. století. V nice pod dvěma z nich, sv. Cyrilem a Metodějem, měli návštěvníci hudebního minifestivalu možnost zažít vystoupení českého písničkáře Petra Linharta s kapelou 29 Saiten, tedy 29 strun, křesťanské folkrockové kapely Oboroh a v neposlední řadě i folkovou skupinu HUKL, která nechyběla ani při jednom hudebním minifestivalu Šroubek.

„V pátek večer jsme na základě dramaturgického záměru minifestivalu dali prostor interpretům, pro něž je důležitá jak hudba, tak také slovo sdělení , a to v místě, které symbolizuje zrod naší kultury," prozradil za pořadatele místopředseda Matice velehradské Petr Hudec. Ten se jako kytarista, zpěvák a kapelník skupiny HUKL představil v pátek večer u ohradní zdi s houslistou a zpěvákem Petrem Číhalem, a to s některými zhudebněnými básněmi Bohuslava Reynka.

A proč vůbec dostal hudební minifestival název Šroubek? „Nejprve vezmeme do ruky šroub a hledáme k němu matici stejného rozměru, abychom je pak sešroubovali dohromady. V únoru 2007 byla nejprve ustavena Matice velehradská a teprve až v létě téhož roku pak vznikl první festival s názvem Šroubek. Ten matice uspořádala mimo kostel, protože ona je občanské sdružení," objasnil název minifestivalu předseda Matice velehradské páter Jan Peňáz.