Od 1. 1. 2014 České dráhy tento spoj kvůli nízké vytíženosti vyřadili. „S tímto spojem byly spojené neúměrně vysoké provozní náklady. Ne, že by nebyl vytížený, ale využívali jej především zemědělci jezdící se špinavými motykami ze záhumenek a také prodejci nejrůznější domácí i exotické havěti, kteří mířili na trh do Uherského Hradiště. Oni vždycky tak zaneřádili vagony, že náklady na úklid se vyšplhaly na několik milionů korun ročně, a to si nemůžeme dovolit," zdůvodnil nepříjemnou změnu mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Stáhnutí populárního spoje okamžitě využil nový železniční dopravce LEOExpress. „Pocházím z Uherského Hradiště a dobře vím, že je to velmi vytížený spoj. Nenechám region na holičkách a na uvolněný koridor nasadím náš nejnovější vlak pojmenovaný stylově LEOKača. Je vyrobený speciálně pro tento koridor a také právě s ohledem na cestující – zemědělce. Interiér je z omyvatelné umělé hmoty, u dveří do vagonu bude místo schodů bazének na umytí gumáků, asi jako když vstupujete do brouzdaliště," popsal novinku majitel vlaků LEOExpress Leoš Novotný.

Veškeré formality pro první jízdu LEOKači už jsou vyřízeny. Podle Leoše Novotného už k dokončení celého projektu zbývá obsadit pouze jedinou pozici, a tou je umývač vagonu. „Bude zaměstnaný jen na částečný úvazek. Jeho úkolem bude každý den po jízdě LEOKači vystříkal celý interiér umělohmotného vagonu hadicí," poznamenal Leoš Novotný.

Autor: MARTIN ENTE NEVYJEL

Pozn. red.: Text je součástí silvestrovského vydání Slováckých novin