„Po obdržení certifikátů od Evropské agentury pro bezpečnost letectví a Federální letecké správy jsme začali s výrobou prvního kusu, který bude dokončen na konci letošního roku,“ informovala mluvčí společnosti Nora Strádalová.

Vývoj inovovaného modelu začal v dubnu 2010 v rámci projektu MOSTA, na kterém spolupracovala více než desítka firem, ze Slovácka například Evektor či Mesit.

Výsledkem je výrazné zlepšení technických, provozních a ekonomických parametrů letounu, zvýšení bezpečnosti provozu a snížení negativního vlivu na životní prostředí. Došlo také ke snížení pracnosti výroby letadla.

„Jedná se o úspěšné ukončení zcela ojedinělého projektu, který byl náročný jak po stránce technické tak i organizační,“ konstatovala Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti Aircraft Industries.

Celkové náklady na projekt přesáhly 568 milionů korun, podpora Ministerstva průmyslu a obchodu činila zhruba 237 milionů.

Nový typ L 410 NG má oproti v současnosti vyráběnému modelu L 410 UVPE20 celou řadu výhod.

„Má dvojnásobně zvětšený zavazadlový prostor a může přepravit o 400 kilogramů více nákladu. Má také k dispozici nové integrální křídlo s téměř dvojnásobným objemem palivových nádrží, díky čemuž vzrostl dolet až na 2570 kilometrů, tedy na téměř dvojnásobek,“ přiblížil Miroslav Pešák, vedoucí projektu L 410 NG.

Inovovaný model by měl mít podle Ilony Plškové větší potenciál právě u zákazníků požadujících lety na delší vzdálenosti .

„Uplatnění předpokládáme zejména v ostrovních státech jako je například Indonésie, Papua Nová Guinea a Japonsko, kde je tankování na vzdálenějších ostrovech problematické, a proto je dlouhý dolet jednou z nejdůležitějších podmínek,“ dodala generální ředitelka Aircraft Industries.