Nápad často provází firmu od jejího počátku, v průběhu let se může vyvíjet spolu s její strategií. Zapamatovatelné logo s patřičným designem ale není jen způsob, jak na sebe upozornit v rámci kreativní kampaně. Často jde o srdeční záležitost.

Spolu s novou - podzimní - kampaní nové logo spouští také regionální TV Slovácko.

Televize Slovácko.

„Důkladný typ člověka určitě nejsem, abych pečlivě nahlížel na všechny možné detaily od prvopočátku. Vím, že jsem si uvědomoval důležitost značky. Ale na opravdu seriózní zadání a první hledání ideálního řešení přišlo až při spojení několika lokálních studií do projektu Televize Slovácko v roce 2006," vysvětluje Jan Dudek, zakladatel a současný výkonný ředitel regionální stanice TV Slovácko. Dnes působí také jako předseda Asociace regionálních a lokálních televizí. „Nejsem si úplně jistý, jestli jsem dokázal na podzim 1998 opravdu vážit všechna pro a proti vzniku nejdříve místní a později regionální televize. Ale byl jsem určitě přesvědčený, že vím všechno a jdu do toho," popisuje svůj dávný záměr založení Jan Dudek.

Poté, co se žlutobíločervená značka TV Slovácko postupem let vžila do paměti diváků, přichází na řadu její vyladění. Kreativním zásahem ji ladili lidé, kteří mají web a design v malíčku. A právě nová identifikace spouští i podzimní kampaň regionální televize TV Slovácko. Za cíl má připomenout lidem v regionu, kterých se pořady TV Slovácko dotýkají, že podrobně mapuje život kolem nich už řadu let.

„Myslím, že je třeba najít jasnou a pevnou nitku, která by pomohla spojit zájmy mnohých malých televizních studií křížem krážem po různých místech republiky. Udělali jsme další krok, založili profesní asociaci, ale teď nám chybí kapacita na každodenní práci kolem společných témat. Všichni řešíme především svou vlastní existenci a na společnou nadstavbu už nám nezůstávají síly," přemýšlí Dudek o tom, co by chtěl změnit v souvislosti s profesní vizí. Největší benefit dnes přitom vnímá v sepětí s regionem, tradicí, profesionálně vybaveném studiu, poctivém přístupu ke každé práci, dobrém personálním zázemí, ve vztazích se samosprávou, státní správou i privátním sektorem.

„Nelze stát jen na jedné noze. Tak se ani regionální televize nedá finančně zajistit," upozornil na každodenní starosti Dudek a současně jedním dechem dodává, že za uvedením inovovaného loga je především pokus o smysluplné rozšíření programové smyčky na čtyři hodiny. A to je těžká práce.
„Regionální zpravodajství v našem provedení má šanci na sledovanost. A ohlasy našich diváků jsou toho důkazem. Týká se opravdu běžných témat v menších městech a obcích, podporuje místní cestovní ruch – malé turistické cíle, věnuje se sportu, kultuře, společenskému životu ve všech jeho podobách a barvách. Regionální zpravodajství může být i pozitivní, protože to se jinde nenosí. A z malých radostí se často dá seskládat normální, slušný a hezký život," míní Jan Dudek.

Regionální televizní stanice působí na území dvou sousedních krajů – Zlínského a Jihomoravského a dokumentuje podrobně dění na tomto území. V pondělí má premiéru Sportovní magazín, v úterý startují zpravodajské relace z Hodonína, Kyjova, Veselí nad Moravou a Zlínského kraje, ve středu z Uherského Hradiště, a také společný československý týdeník. Čtvrtek přináší premiéru pořad Regiony a v pátek se do vysílání nasazují nové premiéry magazínů ze Zlínského kraje, Uherského Hradiště, Kyjova, Hodonína, Veselí nad Moravou a Uherského Brodu. Redakce se věnují i neziskovému sektoru, prezentaci sociálních služeb nebo mediální podpoře společenského a sportovního života regionu. Televize Slovácko je významnou součástí marketingových nástrojů například na podporu regionálního turistického ruchu. Od září 2011 sídlí hlavní redakce v prostorách Panského dvora v Kunovicích, jižní část pak v Kyjově.

Dnes už obsah mohou diváci hledat i na satelitu. Program TV Slovácko je součástí nabídek mnoha kabelových operátorů i daleko za hranicemi Slovácka (UPC, SELF, NOEL, NET BOX, RIO MEDIA, KT CT, NEJ TV, DÉČKO). TV Slovácko je významným partnerem stanice REGIONALNITELEVIZE.CZ (ASTRA 3B, 23,5°E, frekvence 12.1680 GHz). Ta se během roku a půl posunula z čistě satelitní televize na televizi, která je v nabídkách kabelových a IPTV operátorů a v mnoha regionech už ji lze naladit také v rámci pozemního digitálního vysílání.

„Ukázalo se, že dát prostor regionům na celostátní platformě byl krok správným směrem, neboť dosud diváci z jednoho regionu kromě tragických a negativních zpráv nevěděli, co se děje v regionu sousedním. Divácké ohlasy jsou veskrze pozitivní. Zájem o spolupráci má čím dál více regionů," uvedla Eva Stejskalová, ředitelka regionalnitelevize.cz s tím, že v současné době pracují na vylepšení programu tak, aby byl pro diváky a zájemce o dění v regionech co nejatraktivnější.

TV Slovácko je také výhradním dodavatelem zpravodajského pořadu ve vysílání nové stanice TV Pohoda. Denně od 18.00 do 18.15 (a pak v dalších 4 reprízách) se mohou diváci ve Zlínském a Jihomoravském kraji podívat, jaké nové reportáže štáby zaznamenaly.

Na domovských stránkách www.tvslovacko.cz je k dispozici ON-LINE verze vysílání. Ve Zlínském a Jihomoravském kraji program ve všech technických systémech může sledovat více než jeden milion diváků.

Malé regionální televize mají jednu výhodu především v tom, že jsou nejblíže lidem a přináší zpravodajství z jejich ulice. Jak vidí Jan Dudek ideálně budoucnost regionální televize?

"Jako tu, kterou už 15 let budujeme. To je práce napořád. Chcete to jen znovu a znovu se dobře dívat, poslouchat, psát, pracovat ve střižnách a posílat hotové reportáže do vysílání. Je to tak snadné… „