„Nejdříve by měl reklamovat fakturu u svého operátora, respektive poskytovatele služeb, a to do dvou měsíců od doručení vyúčtování, jinak právo zanikne,“ radí Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů.
Není-li vzhledem k druhu poskytované služby vyúčtování ceny dodáváno, je oprávněn reklamaci uplatnit do dvou měsíců ode dne poskytnutí služby.
Z reklamace by mělo být zřejmé, v čem spatřuje neoprávněnost daného vyúčtování, případně svá tvrzení nějakým způsobem doložit. Mělo by být zřejmé i to, čeho se spotřebitel domáhá.
Podnikatel poskytující službu prostřednictvím veřejné telefonní sítě je povinen vyřídit reklamaci na poskytování služby nebo na vyúčtování ceny bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce ode dne jejího doručení. „Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, je povinen ji vyřídit nejpozději do dvou měsíců ode dne jejího dodání,“ objasňuje Černý.