Vystudovala sice hudební konzervatoř v Ostravě, ale jejím snem bylo podnikat. K rozhodnutí věnovat se prodlužování vlasů dovedl Marii její vlastní nešťastný experiment s účesem. „Ostříhala jsem se nakrátko. Jenže když jsem stanula před zrcadlem, tak jsem této radikální změny litovala,“ přiznala.
Proto si nechala naplést afrocopánky. „Tehdy byla rasta velmi žádaná, tak jsem se ji naučila,“ vyprávěla. Na kadeřnickém veletrhu pak objevila firmu, která hledala zájemce o technologii prodlužování vlasů. „Pomyslela jsem si, že problém s nepovedeným účesem, jako jsem před časem měla já, jistě řeší více žen. Proto jsem poměrně drahý přístroj zakoupila,“ vysvětlovala Marie.

Investice do zařízení a materiálu se však podnikatelce nevyplatila. „Jednalo se o nekvalitní zboží, které jsem bohužel byla nucena vyhodit,“ litovala. Negativní zkušenost však podnikatelku neodradila. Našla spolehlivého poskytovatele technologie prodlužování vlasů, na kterého nedá dopustit. „Udělala jsem si kvalifikační kurz a s touto firmou spolupracuji již osm let,“ uvedla.

Zájemci o prodloužení vlasů nejprve absolvují u Marié vstupní konzultaci. „Vybereme společně barvu, délku a počet pramenů,“ řekla. Ty nejsou umělé, ale z pravých vlasových vláken. Samotné prodlužování pak může trvat až čtyři hodiny. „Pramínky připevňuji na vlasy zákaznice substancí, která napodobuje strukturu lidských vlasů. Tímto se vlasy spojují lehce, vydrží a spoj je téměř neviditelný,“ osvětluje Marie.

Podle ní přidané vlasy zákaznici nijak neomezují. „Jen nesmí vlasy tupírovat nebo česat mokré, pak by se mohl některý spoj uvolnit,“ zdůvodnila.
Na trhu existuje více metod prodlužování vlasů jako svařování, voskování, uzlování nebo lepení, ale Marie jim příliš nevěří. „Přicházejí ke mně i nespokojené klientky z jiných salonů, kterým přidané prameny vypadávaly, abych jim pomohla,“ tvrdila. Nějakou dobu své služby poskytovala v malé kanceláři, pak si otevřela vlastní salon.

„Mým cílem bylo, aby klientky dostaly kompletní péči o vzhled na jednom místě. Proto jsme postupně rozšiřovali kadeřnické a kosmetické služby o masáže a solárium,“ vyjmenovala majitelka.

Dnes nemá salon o klientelu nouzi, ale začátky podle ní nebyly jednoduché. „Nechtěla jsem žádnou pompézní reklamu. Sázela jsem spíše na kvalitu služeb a přátelské prostředí. Trvalo déle, než si k nám zákaznice našly cestu, ale tato strategie zafungovala,“ míní podnikatelka.

Prodlužování vlasů stále dělá sama. „Mám dlouholeté klientky, nechci ztratit jejich důvěru. Pokud bych chtěla pomocnici, musím si být jistá, že odvede práci profesionálně,“ podotkla. Nejvíce ji těší, když vidí, jak nový účes klientce zvedne sebevědomí.