To, že ji prodává, je ale její okrajová činnost. Katka Nálezová je hlavně vizážistkou a poradkyní v péči o pleť. „Když jsme na základní škole vyplňovali přihlášky na střední školy, já jsem se ani nerozmýšlela. Hned jsem věděla, že chci být kosmetičkou. Přilákala mě k ní vlastně vůně mojí maminky, kterou si pamatuji z dětství,“ vzpomněla mladá podnikatelka.

Začátek její kariéry kosmetičky ale nebyl jednoduchý. K práci totiž potřebovala garanta, který by na ni dohlížel. „Toho jsem naštěstí našla ve zkušené vizážistce paní Jelínkové z Kroměříže,“ doplnila Kateřina Nálezová.

Ve svém salonu Katy v ulici Ztracená nyní klientům nabízí líčení pro společenské události, jako jsou svatby či plesy, ale i čištění, masáže, regeneraci obličeje i dekoltu, poradenství v péči o pleť a prodává dekorativní a pleťovou kosmetiku.

„Mám radost, když se ke mně zákazníci vracejí. Tehdy vím, že byli s mojí prací spokojeni. Při kosmetice si klientky totiž odpočinou. Dobře udělaná kosmetika ženu pohladí na duši. Klientky by ji měly absolvovat aspoň jednou za měsíc,“ tvrdí kosmetička.

Kateřina Nálezová navíc zprostředkovává takzvaný permanentní make­up obočí, očních linek a kontur rtů. „Mohu potvrdit, že tetování využilo asi sedmdesát procent žen nad čtyřicet let. Tento druh nalíčení je pro ně pohodlnější a navíc trvalý,“ dodala vizážistka, jejíž nejstarší klientkou byla vlastní babička.

A protože kosmetika se vyvíjí podobně jako léky mílovými kroky, musí i Kateřina Nálezová zůstat stále v obraze s tím, co se na drogistickém trhu objeví. „Skoro všechno, co prodávám a používám při práci, jsem vyzkoušela na sobě. Ale ne každému typu pleti sedí totéž a k zákazníkům musím přistupovat individuálně. Co se týká aknózní pleti, kterou jsem také trpěla, tam mohu poradit se stoprocentní jistotou,“ podotkla mladá podnikatelka.
Podle ní „to drahé“ v kosmetice rozhodně neznamená to nejlepší. „Ženy často podlehnou reklamám, ale levnější přípravky opravdu mohou často lépe uspokojit potřeby. Drogistické zboží se musí zkoušet tak dlouho, než vám vyhovuje. Poradenství proto nabízím zákazníkům automaticky,“ vysvětlila Kateřina Nálezová.