Akce se zúčastnili také zástupci investorských organizací Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Zlín a Ředitelství silnic Zlínského kraje a poradce Asociace krajů ČR pro zahraniční vztahy, Alessandro Alagia. Akce se konala v těchto dnech na zámku Ořechov.

Předmětem schůzky bylo, mimo jiné, projednání rozvoje dálniční a silniční infrastruktury ve Zlínském regionu.

„Očekávám, že v krátké době stát zahájí výstavbu rychlostních komunikací, zejména R49 a R55. Absence těchto silničních tahů nám způsobuje problémy na našich krajských silnicích, které jsou dosud přetěžovány tranzitní nákladní dopravou," podotkl na jednání ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

Účastníci schůzky také jednali o pokračování stavby dálnice D1 a navazujících rychlostních komunikací, problematice přípravy stavby R55 v úseku Otrokovice – Moravský Písek, možnostech Strukturálních fondů EU v období let 2014 až 2020, problematice silniční dopravy se zaměřením na BESIP a nových technologiích i ekologické zátěže při provádění silničních staveb.

Odborníci se shodli na tom, že Zlínský kraj potřebuje urychleně dobudovat síť navazujících rychlostních komunikací na D1, a to především některé rychlostní komunikace.

Pro okres Uherské Hradiště a metropoli Slovácka, ale i další města a obce, je prioritou urychlení přípravy R55, a to v úsecích „Babice – Staré Město" a „Staré Město – Moravský Písek". Na tyto úseky se pokusí zúčastnění upozornit zodpovědné instituce, které mají kompetence rozhodovat o zahájení prací.

Majitel zámku Ořechov Alessandro Alagia, který setkání organizoval, vyjádřil uspokojení nad stanovisky zúčastněných a ujistil je, že podnikne konkrétní kroky k tomu, aby se situace v této oblasti ve Zlínském kraji, pokud možno urychleně, zlepšila.

„Rozhodli jsme se, že budeme iniciovat vznik sdružení. Bude ho tvořit zhruba dvacet občanů Slovácka, kterým leží výstavba R55 na srdci. Dalšími členy sdružení budou odborníci z oblasti dopravy a výstavby silnic. Sdružení by mělo vzniknout v říjnu letošního roku, a jeho hlavním cílem bude vyvíjet tlak na zodpovědné vládní úředníky a další instituce, kteří mají rozhodování o pokračování stavby důležité rychlostní silnice na starosti," podotkl Alessandro Alagia.