Na vinně je tentokrát nepotvrzená zpráva, která se objevila v Hospodářských novinách. Ty poukazují na ruskou agenturu Interfax, která citovala hlavního konstruktéra nově vznikající továrny UZGA v Rusku Alexandra Platonova. Továrna UZGA má sloužit pouze jako montovna dílů letadel AI, které budou vyráběné v Kunovicích. Alexandr Platonov měl však prozradit, že se díly nebudou v Rusku pouze montovat, ale postupně se tam budou také vyrábět.

„Sami jsme si zprávu Interfaxu překládali, a přestože jsou některá vyjádření nejasná a jejich smysl mohl být vyložen špatně, chceme kontaktovat vedení Aicraftu, aby celou situaci vysvětlilo, popřípadě nás ujistilo, že výroba dílů zůstane v Kunovicích,“ sdělil předák odborářů AI Josef Mikula.

Vstup do areálu Aircraft Industries. Ilustrační foto.
Krize pominula. V Aircraftu nezůstal na 60 procentech ani jeden zaměstnanec

Po krátké euforii z nástupu do práce všech zaměstnanců AI tak může novinka působit jako studená sprcha. I proto nechce Josef Mikula v současnosti nic vyloučit. „Pokud bychom nedostali žádné vyjádření ke zprávě v Interfaxu, nelze vyloučit ani nátlakové akce. Chápal bych to tak, že kdo mlčí, souhlasí. O nějaké přípravě ke stávce je však ještě hodně předčasné mluvit,“ dodal Josef Mikula.

Podle Hospodářských novin měl Alexandr Platonov sdělit Interfaxu informaci, že během několika let bude výroba L-410, tedy stěžejního letounu Aicraftu, kompletně lokalizovaná v Rusku. Jeho slova by však byla v rozporu s dohodou uzavřenou v září roku 2016 mezi členy české a ruské vlády. Ta slibovala kunovickému provozu, že minimálně výroba dílů do L-410 v česku zůstane.

Ilustrační foto.
Kraj sází na stipendia. Nemocnicím chybí 130 lidí