Po jeho zániku pracoval pro státní zdravotnické zásobování. Poté pro cizí firmu začal pracovat v podobném obchodě, jaký dnes sám provozuje. Od roku 2002 začal budovat vlastní obchod s barvami a drogistickým zbožím.
„Díky chemickému vzdělání mám výhodu, a to už ve chvíli, kdy k nám přijde prodejce s nabídkou nových barev. Stačí mi nahlédnout do technických listů a podle jejich složení poznám, jestli jsou kvalitní,“ poznamenal majitel.
Zákazníci v jeho obchodě nejen barvy koupí, ale také dostanou zdarma fundovanou radu. „Říkají mi, aby si nechal za rady platit, ale to já nechci. Když lidem řekneme, jakou barvu či přípravek mají použít, tak s vědomím, že jsme jim dobře poradili. Pak se k nám znovu vrací,“ prozradil obchodník.
Podle Hrabince je totiž specializace jediná cesta, jak konkurovat velkým obchodním řetězcům. „Tam, když přijdete, se vůbec nikoho nedovoláte, anebo vám stejně neumí poradit,“ dodává. Tajemství úspěchu tkví podle jeho slov v tom, že se nesnaží za každou cenu prodat, ale především dobře poradit a třeba i zákazníka poslat někam jinam. Férové jednání je způsob, jak si udržet zákazníky.
I přes své odborné vzdělání se musí Hrabinec stále ohlížet po nových informacích. Vývoj jde podle něj velmi rychle kupředu a změny v oboru barev a laků jsou vidět každý měsíc.