V srpnu či září navíc chce otevřít novou leteckou školu pro zaučování pilotů. Jedno z výukových center má být také v Kunovicích.

„Zvyšování poptávky ze strany amerického trhu nás samozřejmě těší, stejně jako skutečnost, že jsme se stali pro tamní zákazníky prémiovou značkou mezi výrobci letadel, podobnou jakou je pro ně značka Apple v pořizování elektroniky a mobilních telefonů,“ poodkryl generální ředitel společnosti Martin Jurík hlavní důvody, proč Czech Sport Aircraft obsadil až osmnáct procent americké poptávky po lehkých sportovních letadlech.

V současnosti český výrobce sídlící v areálu LETu zaměstnává na sedmasedmdesát lidí. Počet expedovaných letadel navíc meziročně stoupl téměř na dvojnásobek.

Robert Hájek žije v rodném domě Jana A. Bati v Uherském Hradišti.
Robert Hájek obnoví Baťovu sodovkárnu v Rybárnách

„Loni jsme prodali celkem jednačtyřicet letadel, v roce 2015 to bylo třiadvacet letadel a letos hodláme ještě růst. Trochu nás však brzdí nedostatek kvalifikovaných dělníků, i proto jsme ochotní s otevřenou náručí přivítat každého, kdo má už s konstrukcí letadel zkušenosti,“ poznamenal Martin Jurík.

Podle jeho slov se však firma nechce rozšiřovat pouze na současném trhu lehkých sportovních letadel.

„Už v červnu bychom chtěli získat veškeré povolení k tomu, abychom v srpnu či září otevřeli několik poboček letecké školy. V nich bychom budoucí zájemce připravovali na našich menších letadlech, což by pro většinu z nich mohl být první krok k tomu, aby se nakonec stali piloty velkých dopravních strojů,“ dodal Martin Jurík.

Jedna z poboček by navíc měla vzniknout přímo v Kunovicích. Mluví se i pobočce v Bratislavě či na Floridě, kde do budoucna chce Czech Sport Aircraft rozšířit také svoji výrobu.

Milovníci proslulé jízdy na historických kolech si dali v sobotu už po třiačtyřicáté dostaveníčko na akci Giro de Pivko.
Giromani projeli chřibským rájem na historických kolech