Ve své pověstné skromnosti přiznává, že z jeho původně nadšeneckých projektů postupem času „vyrostla“ firma, která pozitivním způsobem změnila jeho plány do budoucna.

Společnost INF, s.r.o. (www.infnet.net ) Jan Ksiazkiewicz založil v dubnu 1997, původně jako veřejnou obchodní společnost. Ta byla v roce 2010 přetransfor­mována na společnost s ručením omezeným. Již od začátku se společnost zaměřila na informační technologie, převážně na návrhy, vývoj a tvorbu počítačových programů a aplikací. „Založení softwarové firmy bylo přirozeným vyústěním mé záliby tvořit software, který by uživatelům maximálně usnadnil práci. Cílem nebylo pouze vytvořit program a ten prodat zákazníkovi. Vždy jsem usiloval především o to, abychom zákazníkům vždy nabídli k produktu nějakou přidanou hodnotu, zajistili maximální srozumitelnost a dokonalý servis formou nepřetržité technické podpory,“ podotýká Ksizkiewicz.

Společnost INF se specializuje především na vývoj zakázkového softwaru. Vznik takových produktů znamená zpočátku především konzultace a analýzy. „Vždy nejprve se zákazníkem procházíme jednotlivé procesy, které v jeho firmě každý den provádí. Zjistíme, co je pro něj problematické, časově ztrátové či jinak pro firmu efektivní. Poté se pokusíme navrhnout software tak, aby všechny procesy byly maximálně efektivní, bez zbytečných úkonů, které by uživatele nadmíru zdržovaly,“ vysvětlil Ksiazkiewicz. Během vývoje jsou pracovníci INF se zákazníkem v kontaktu. Pokud narazí na nejasnosti, program zdokonalují tak dlouho, dokud není bezchybný.

Společnost INF své programy dodává do různých odvětví průmyslu, obchodu či služeb. Jejich software využívá například automobilka VOLVO, kam INF dodával rozsáhlou aplikaci pro řízení vztahů se zákazníky. Podobný program od hradišťské firmy užívá i Mercedes Benz, jejíž zástupci si navíc objednali i kompletní agendu pro Back Office. Ve stavebnictví je významným zákazníkem firmy INF například společnost Cemex. Té hradišťští vývojáři dodali kompletní systém pro všechny odvětví ve společnosti – od návrhu betonových receptur, přes obchodní modul, až po automatickou výrobu na betonárnách. Součástí tohoto rozsáhlého systému jsou i moduly pro řízení laboratoří, dispečink betonových čerpadel a další. Tato aplikace zpracovává všechny procesy v reálném čase a to i přesto, že 50 betonáren firmy Cemex je rozeseto po celé České Republice. Dále stojí za zmínku i rozsáhlý systém pro těžbu, zpracování a expedici kameniva a písku ve společnosti Cemex Sand nebo aplikace pro efektivní řízení procesů ve stavebnictví pro společnost Panorama Stavby.

INF však nevytváří aplikace pouze pro velké firmy. Díky osvědčeným postupům dodává zakázkový software i pro malé firmy. „Mnohokrát se nám stalo, že bylo pro firmu výhodnější nechat si vytvořit software na zakázku, než koupit hotové řešení od konkurence,“ podotkl Ksiazkiewicz. Ten vysvětluje i hlavní výhody aplikací ušitých na míru podle individuálních přání zákazníka. „Pokud si zákazník nechá aplikaci navrhnout a vytvořit na míru, má k dispozici pouze ty funkce, které jsou pro něj efektivní a potřebuje je ke své každodenní práci,“ vysvětlil výhody specifických programů Jan Ksizkiewicz.

Pro menší firmy INF připravuje webové prezentace a webové stránky. „Kromě této činnosti můžeme zákazníkovi na webu naprogramovat například rozsáhlé aplikace, spolu s propojením stránek až do jeho vlastních účetních, obchodních nebo výrobních systémů. Tento systém pak slouží k efektivní komunikaci se zákazníky nebo obchodními partnery.

INF disponuje i několika vlastními aplikacemi, které nabízí na obchodním trhu. Za zmínku stojí především redakční systém iRes pro správu webových stránek. Díky tomuto systému si může obsah svých WEBových stránek udržovat každý zákazník, bez nutnosti platit programátora při každé i drobné změně. Ty se mohou týkat například telefonního čísla nebo údajů o novém zaměstnanci. „Tento software nabízíme zákazníkům zdarma, jako bonus, pokud má zákazník své stránky umístěny na našich serverech. Hodně zájemců projevilo zájem o takzvaný mailhosting, díky kterému mají všichni zaměstnanci jedné společnosti své mailové schránky na jednotné doméně. Tím se lépe identifikují i vůči svým zákazníkům. Firemní schránky od různých veřejných poskytovatelů schránek zdarma se už moc nenosí, nehledě na velmi omezené možnosti těchto bezplatných mailboxů,“ dodal Jan Ksiazkiewicz, jehož firma se zabývá také externí správou informačních sítí. O tu projevují zájem především zákazníci, kteří mají svůj byznys postaven na práci s počítači. Podstatou této služby není jenom být kdykoliv k dispozici a problém vyřešit, ale také poradit zákazníkovi, jaké zařízení by bylo pro jeho činnost efektivní, navrhnout správné zapojení sítě, propojení jeho poboček do jedné sítě a podobně. Za velkou výhodu své firmy považuje Ksiazkiewicz komplexnost poskytovaných služeb. „Pokud si nás zákazník zvolí jako partnera v oblasti IT, můžeme mu v této oblasti poskytnout všechny služby pod jednou střechou. To znamená od návrhu a dodávky hardwaru, správu a dohled nad počítačovou sítí zákazníka, přes internetové presentace, reklamu až k vytvoření zakázkové aplikace,“ vysvětlil podnikatel, v jehož firmě v současnosti pracuje dvanáct zaměstnanců. Tým tvoří vlastní programátoři, grafici pro tvorbu webových prezentací, copywriteři, technici a analytici.

Firmě se Jan Ksiazkiewicz denně věnuje úctyhodných 16 hodin. „Vývoj v této branži jde velmi rychle kupředu a stojí spoustu času a energie držet s těmito novými trendy krok. Prozatím se nám to celkem úspěšně dařilo. Díky tomu všechny aplikace vyvíjíme v těch nejnovějších vývojových prostředích a na těch nejnovějších technologiích,“ vysvětlil Jan Ksiazkiewicz. Mimo neustálého studia stojí, podle něj, hodně času a energie také kontrola všech prací, které pro zákazníka firma vytváří. Každou aplikaci, kterou pro zákazníka INF programuje osobně kontroluje a testuje, aby měl jistotu, že zákazník bude s výsledkem prací spokojený.

I přes plné pracovní nasazení si Jan Ksiazkiewicz dokáže najít čas na relaxaci. I ta je ale, víceméně, pracovní. „Co se týká mých koníčků, hodně se zajímám o ekologii a přírodu. Máme v Kunovicích malou biofarmu s agropenzionem, kde nabízíme ubytování a relaxaci v přírodě, včetně různých společenských a teambuildingových akcí. Farma získala v roce 2005 certifikát BIO, tudíž veškerá produkce z této farmy smí být označena touto značkou. Tam se vždy po pracovním dnu mohu zregenerovat a nabrat nové síly do další práce,“ připomíná podnikatel.

A jak jeho firma čelí stále rostoucí konkurenci? „Snažíme se držet krok s dobou a nabízet vždy ty nejnovější osvědčené trendy. Úspěšně bojujeme s konkurencí i cenou. Jelikož naše firma nesídlí v Praze, jsme schopni zákazníkům nabídnout mnohem nižší cenu za hodinu práce než softwarové firmy sídlící ve velkých městech. Tyto rozdíly jsou hodně velké a díky těmto výhodám jsme vyhráli spoustu výběrových řízení,“ prozrazuje recept na úspěch. Inspirací je pro něj především snaha naslouchat přání zákazníků a služby jim navrhnout tak, aby nový software maximálně ušetřil práci. „Co se týká získávání nových klientů, tak v současné době se z větší části ozývají sami, především díky dobrým referencím od našich stávajících zákazníků. Vždyť s našimi programy již pracuje už bezmála tisíc spokojených uživatelů a díky tomu máme hodně nových doporučení,“ podotkl Ksiazkiewicz, jehož cílem je dodávat produkty INF i do zahraničí, a to především do evropských zemí.