Na trhu působí již dvacet let a zaměstnává asi 700 lidí. Ředitelem společnosti Gienger, a tím pádem i celé holdingové skupiny GC, je Vítězslav Hanák. V rozhovoru pro Deník přiblížil fungování firmy.

V jakých podmínkách firma vznikala, kdo by jejími zakladateli a kolik jste tehdy měli zaměstnanců?

Počátky sahají do roku 1991, kdy byla třemi společníky –Vítězslavem Hanákem, Karlem Kaniou a Lubomírem Kročou – založena firma WPM, spol. s r. o., předchůdce společnosti Gienger. Zpočátku měla pouze 5 zaměstnanců a sídlila v pronajatých prostorách v Uherském Brodě. Předmětem podnikání byla obchodní činnost v oboru topenářské, vodoinstalační a později i sanitární techniky.

Za dvě desetiletí firma prošla mohutným rozvojem. Zkuste charakterizovat klíčové mezníky vaší existence.

Takových mezníků máme opravdu hodně. Po přestěhování firmy do pronajatých prostor v centru Uherského Brodu jsme si například v roce 1993 pronajali první sklad o rozloze 550 metrů čtverečních. Tento rok byl významným mezníkem v historii společnosti i tím, že byl přijat čtvrtý společník a název firmy se definitivně změnil na Gienger. Vzhledem k výraznému růstu firmy byly některé pobočky postupně přestěhovány do větších prostor. V roce 2000 jsme v Opavě otevřeli první samoobslužný Express sklad.

Sídlo a struktura firmy byly stále stejné?

Po dvanácti letech fungování jsme přestěhovali sídlo z Uherského Brodu do Zlína, odkud lze lépe strategicky řídit logistiku a zásobování. V roce 2009 byla poté vytvořena holdingová struktura GC skupina v ČR a SR. Veškerý majetek dceřiných společností přebrala společnost Gienger a na území ČR a SR máme nyní celkem 8 logistických center, 6 obchodních středisek a 55 Express skladů. GC skupina má v současné době na 700 zaměstnanců.

Můžete stručně představit vaši nabídku topenářské techniky, instalační techniky a sanitární techniky?

V naší nabídce naleznou zákazníci, kterými jsou odborné montážní firmy, kromě na trhu běžných vodo-topo-­plyn instalačních produktů a výrobků pro inženýrské sítě také exkluzivní produkty dodávané na český trh výhradně naší společností, což přináší montážní firmě nesporné výhody. Jedná se o topenářskou techniku značky Cosmo, instalační techniku Conel, sanitární techniku Vigour a plynové kondenzační kotle značky Brötje, které jsou opravdu špičkovým výrobkem na trhu kondenzačních kotlů. Tyto kotle získaly trojnásobné ocenění německé nadace testování zboží Sehr gut. Vynikají spolehlivostí, jednoduchou obsluhou, tichým provozem, vyžadují minimální údržbu a jsou vysoce šetrné vůči životnímu prostředí, což dokazuje emisní známka Modrý anděl.

O které výrobky je největší zájem?

Jedná se o produkty, které jsou na trhu nejpoptávanější a které nám přinášejí největší obchodní užitek. Mezi nimi figurují exkluzivní výrobky zmiňovaných značek.

Každý chce mít co nejdokonalejší koupelnu. Co byste před pořízením nové zákazníkům doporučil?

V prvním kroku by měl zákazník kontaktovat odbornou montážní firmu ve svém okolí, která mu později veškerý vybraný materiál odborně namontuje a nad celou prací pak drží odpovídající záruku. S výběrem montážní firmy rádi poradíme. Poté si zákazník domluví návštěvu na jedné z našich prezentačních vzorkoven koupelen, kde mu představíme velký výběr sanitárních výrobků včetně možnosti výběru obkladů a dlažeb. Naši pracovníci mu pomohou vybrat. Na přání zhotovíme kompletní návrh nové koupelny, zákazník se zde může nechat inspirovat mnoha zajímavými návrhy řešení. V našem sortimentu máme širokou škálu kvalitních koupelnových produktů od běžného provedení až po luxusní a trendové výrobky, své si tedy najde opravdu každý. Stačí si vybrat a vše ostatní již zařídíme spolu s montážní firmou. Zákazník se tak vyhne starostem s kompatibilností vybraných výrobků, dopravou, doplněním vhodným instalačním materiálem apod.

Zkuste být trochu vizionář. V jaké pozici bude Gienger za 10 či 20 let?

Věřím, že díky svědomité, poctivé, intenzivní a cílevědomé práci budeme stále dosahovat růstu. Vidíme se proto mezi nejlepšími v našem oboru.