„Já ji vlastně nikdy zcela neopustil. Chci udělat ještě kus práce, a to nejenom v dopravě,“ odpovídá Libor Lukáš na otázku, zda mu opravdu stojí za to svést vysilující souboj o senátorský post a vrátit se tak do složitého a často nepříjemného světa velké politiky.

Jméno Libora Lukáše je spjato právě s rozvojem silnic a dálnic. „V roce 2000, když jsem začínal ve vedení kraje, tak zde neexistoval ani kilometr dálnic, D1 končila kousek

za Brnem. Když jsem zastával funkci hejtmana, podařilo se dotáhnout hlavní českou tepnu na samé hranice kraje, o dva roky později vznikl dálniční obchvat Kroměříže a na přelomu let 2010 a 2011 navazující úseky do Hulína a Říkovic. Rychlé tempo nabrala i stavba dnešní D55 a byl kompletně připraven projekt D49 směrem na Slovensko,“ zavzpomínal Libor Lukáš na výstavbu silnic a dálnic na samém začátku tisíciletí. Slibně nastartovaný vývoj v oblasti dopravy však z ničeho nic skončil. Velké investice nepřicházejí.

„Zkolabovanou výstavbu jsem se snažil resuscitovat z pozice předsedy Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, ze stejných důvodů jsem pak oznámil kandidaturu do Senátu v obvodu 80 – Zlín,“ vysvětluje své pohnutky jeden z kandidátů na senátorský post.

Za Liborem Lukášem stojí hned osm politických stran. Podporuje ho Občanská demokratická strana, hnutí Starostové a nezávislí, Strana soukromníků České republiky,

Strana svobodných občanů, ZVUK 12, Nový Impuls, Moravané a Nezávislí.

Libor Lukáš jde do boje o senátorské křeslo s jasnou vizí podoby Zlínska a Slovácka. „Máme být konkurenceschopný region, v němž lidé mají dobré podmínky nejen pro běžný život, ale má také perspektivu dalšího rozvoje. Region, který ctí své tradice, zároveň se ale nebojí vydat po nových, neprošlapaných cestách,“ myslí si někdejší hejtman.

Jako hlavní komplikaci označuje právě nedostatečně kvalitní dopravní infrastrukturu a tím pádem špatnou dostupnost. „Dálnice nám chybí více, než se leckdy pohledem z malé slovácké vesnice, může zdát. Mezery jsou i v železniční dopravě. Máme sice hustou síť, ale její kvalita vůbec neodpovídá 21. století,“ vysvětlil s tím, že post v senátu je dobrou platformou pro zintenzivnění snah o urychlení důležitých projektů. (abe)