Na jejím zahájení byl přítomný také starosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha, který od počátku podporoval myšlenku navrácení pivovarnictví do Jarošova.

„Jsem rád, že mohu asistovat osobně Jarošovského pivovaru od zrodu samotné myšlenky. Pro mě osobně je dnešní den významný a beru jej jako navrácení jedné z tradic do místní části Uherského Hradiště, tedy výroby piva do Jarošova," prohlásil Stanislav Blaha.

SLEDOVALI JSME Obnovení výroby v Jarošovského pivovaru

Opravy areálu přesáhly dvacetimilionovou částku. Nový pivovar se však nenachází v prostorech toho starého, tedy téměř na samém konci Jarošova. Nenápadná, ale přesto rozměrná budova je k nalezení před hřištěm místního fotbalového klubu asi sto metrů směrem na Hradiště. Její kapacity v současnosti dostačují na uvaření až čtyř tisíc osmi set hektolitrů piva ročně.

„Při velkém zájmu jsme schopni rozšířit výrobu na maximálních dvacet tisíc hektolitrů ročně. Předpokládáme, že se k takovým číslům dostaneme do pěti let," poznamenal ředitel Jarošovského pivovaru Miroslav Harašta.

Výhledy do budoucnosti přitom zakládá na svých bohatých zkušenostech. Kromě toho, že se Miroslav Harašta celoživotně pohyboval ve vysokých funkcích různých pivovarů, je to pro něj už druhý podnik, který rozjíždí úplně od nuly. První pivovar totiž založil ve Znojmě v roce 2015. „Přestože oficiálně zahajujeme výrobu až nyní, ve vybraných pivotékách nebo přímo v místě pivovaru si mohou zákazníci naše výrobky již nějaký čas kupovat. Většina našich piv je dělána v kvalitě prémium. Například půllitr jarošovské dvanáctky lze koupit za zhruba dvacet korun," vysvětloval Miroslav Harašta.

Celoročně budou v pivovaru k dostání čtyři druhy piva. Desítka, jedenáctka (takzvaný Jura), dvanáctka a čtrnáctka (Šohaj). V Jarošově se však budou vyrábět také pivní speciály. „Každé dva měsíce vydáme jeden zajímavý druh piva. Celkově tak letos uvaříme až deset různých typů, přičemž vůbec prvním speciálem bude polotmavá třináctka. Na pultech se objeví přesně o Velikonocích," prozradil Miroslav Harašta.

Sám se navíc snaží navázat na tradici, kterou v Jarošově dlouhodobé vaření piva zanechalo. „Nejenže úzce spolupracujeme s Josefem Braunerem, bývalým sládkem Jarošovského pivovaru, jednáme také s Argemou o možnosti využit jejich píseň k propagaci našeho piva," pousmál se Miroslav Harašta. Jediné, na co pivovar nedosáhne, je tradiční logo JP. „Ochrannou známku na něj vlastní společnost Heineken. Naštěstí alespoň můžeme používat jméno Jarošovského piva jako zeměpisného označení," dodal Miroslav Harašta.
Vedle něj se na výrobě piva nejvíce podílí sládek Jan Vasil z Uherského Brodu, který do Jarošova přešel z Havlíčkova Brodu, a rodák z Hradiště podsládek Milan Esender.