Na tomto poli však nebyli žádní nováčci, samostatně totiž převáželi pacienty již od roku 1993. Důvod, proč se před více než rokem sloučili, je podle nich jednoduchý.

„V jednotě je síla, proto jsme k tomu přistoupili. Do konce roku 2005 jsme ještě kvůli smlouvám jezdili za sebe, od loňska jsme společnost s ručeným omezeným,“ přiblížili společníci.

Jejich holešovská firma Sanita car, jež zaměstnává pětadvacet lidí, nyní zajišťuje rozvozy pacientů pro kroměřížskou nemocnici, tamní psychiatrickou léčebnu i holešovskou polikliniku. „Máme zároveň jako jediní v okrese nepřetržitou službu. Tedy samozřejmě kromě záchranné služby,“ podotkl Vítězslav Rybář. Ke zdárné přepravě však bylo podle Pavla Večeři zapotřebí obnovit vozový park. „Když jsme začínali v nemocnici, přebírali jsme vesměs staré dvanáctsettrojky, dnes nám zůstaly dvě, které jsou jako rezervní v garáži,“ přiblížil Večeřa s tím, že si proto společnost vzala v loňském roce úvěr a pořídila tři zcela nové, vybavené vozy.

Ačkoli se trojici v oboru daří, všichni souhlasně přiznávají, že občas přicházejí chvíle, kdy mají chuť s podnikáním přestat.

„Nemůžete mít žádný dlouhodobý záměr, protože nevíte, co bude. Určitě vám nepřidá, když nevíte, jak to bude ve vládě nebo na ministerstvu,“ upozornil Jiří Bachner.

„Špatné to bylo například před deseti lety, kdy se jezdilo za paušály. Pacienty jsme odvézt museli, ale pojišťovna nám nakonec zaplatila jen část. Najel jsem třeba deset tisíc kilometrů, proplaceno jsem ale dostal jen sedm,“ zavzpomínal Večeřa s tím, že pokud by taková situace pokračovala dál, nebylo by to snesitelné.

„Loni si na to vzpomněl i tehdejší ministr David Rath. Pokud bychom tehdy nemohli jít na účtech do minusu, neměli bychom z čeho zaplatit ani výplaty a skončit,“ zakončil Bachner.