Uvedl to předseda představenstva Jaroslav Růžička. Zájem o lehká sportovní letadla přitom podle něho zřejmě poroste i v dalších letech.

Dvoumístné stroje řady Eurostar a SportStar, které disponují motory s výkonem kolem sto koní, poptávají hlavně zákazníci ve Spojených státech. V USA končí zhruba polovina celého exportu.

„Naše výrobní kapacity stále mírně zaostávají za poptávaným množstvím, dodací lhůty jsou tak delší,“ poznamenal Růžička. Evektor proto zakoupil dvě haly v nedalekém areálu někdejšího kunovického Letu.

Již příští rok navíc začne továrna vyrábět čtyřmístné letouny řady Cobra a SuperCobra. Cobra nabídne motor s výkonem dvě stě koní, SuperCobra pak dokonce tři sta patnáct koní.

Vývoj stroje si vyžádal několik stovek milionů korun, z toho více než osmdesát milionů korun poskytlo ministerstvo průmyslu a obchodu. Po-dle firmy Evektor se strojů této kategorie prodá ve světě každý rok asi čtrnáct set kusů.

Spolu s konsorciem českých leteckých výrobců Evektor pracuje i na dopravním letadle EV-55, které pojme až čtrnáct cestujících či osmnáct set kilogramů nákladu. První prototyp letounu je vybaven dvěma motory Pratt & Whitney, jeho hlavní předností budou relativně nízké provozní i pořizovací náklady.
I tento projekt podporuje prostřednictvím grantů ministerstvo průmyslu a obchodu.