"Jedná se o zadní část trupu se všemi kormidly, v přední části o špičku a o aerodynamické brzdy. Projekt je teď ve fázi zpracování designu, jak na naší straně, tak na straně Aera," informoval Vladimír Matela, výkonný ředitel společnosti Evektor-Aerotechnik. Po schválení designu bude následovat výroba přípravků a následně všech částí prototypů. Zakázka by měla společnost zaměstnat do konce příštího roku. Podle slov generálního ředitele je spolupráce projevem důvěry v jejich firmu a ve schopnosti lidí, kteří u nich pracují. To potvrdila i viceprezidentka Aera Vodochody.

Doručovatel pošty ve Strání házel s balíky, zřejmě přijde o práci.
Doručovatel pošty ve Strání házel s balíky, zřejmě přijde o práci

„Mezi ostatními mezinárodními dodavateli jsme vybrali Evektor, protože má zkušenosti jak s výrobou, tak s vývojem letadel a prokázal pružnost v podpoře náročných časových milníků vývoje programu L-39NG,” sdělila Monika Kowalczykova, viceprezidentka dodavatelského řetězce Aero Vodochody. Dodala, že jejich záměrem je využít české dodavatelské základny pro L39-NG v maximální míře a touto cestou podpořit český letecký průmysl.

Šimon Sedlář, 5. 12. 2017, 2920 g, 49 cm, Veselí nad Moravou
Nově narozená miminka na Slovácku - 49. týden 2017

Zakázka je pro Evektor významná i po ekonomické stránce. "Náš obrat se téměř zdvojnásobí," přiznal Vladimír Matela. Důležité je to i proto, že společnost musela pozastavit vývoj malého letounu EV-55 Outback. Důvodem byly problémy s malajskou společností, která měla do projektu investovat více než čtyři miliardy korun. "Tímto směrem bychom chtěli jít i do budoucna. Výrobu malých sportovních letadel by měla doplnit kooperace na velkých zakázkách," nechal se slyšet ředitel Evektor-Aerotechnik. Doplnil, že zakázka na letoun L-39NG je významná a letoun v zahraničí žádané. "Počítáme do budoucna s tím, že bychom dodávali sériové sestavy a že budeme dále spolupracovat," uvedl Vladimír Matela.

Letoun L-410A Turbolet, ilustrační foto.
Aircraft Industries čeká na vyšetření tragického pádu L-410

Evektor-Aerotechnik vyvíjí a vyrábí interiérové díly pro Zodiac Aerospace pro dopravní letouny Airbus či rozvíjí spolupráci s Bell Helicopter Praha. Nedávno se Evektor účastnil modernizace turbovrtulového letounu L-410NG pro společnost Aircraft Industries. Jejich stěžejními produkty jsou ale lehké sportovní letouny.

L-39NG je letounem nové generace vycházejícím z legendárního proudového cvičného letounu L-39 Albatros, který je provozován vzdušnými silami ve více než 30 zemích. L-39NG je kombinací prověřeného aerodynamického konceptu s moderními systémy a nejnovějšími výrobními technologiemi. Letoun nabízí konstrukci se sníženou hmotností a prodlouženou životností, nový motor Williams FJ44-4M a moderní digitální integrovanou avioniku.