„Rada Zlínského kraje už doporučila smlouvy podepsat s Arrivou, nyní to musí posvětit už jen krajské zastupitelstvo. Počítáme nejenom s úsporou peněz, ale také se zvýšením komfortu pro samotné cestující, kdy do roku 2022 mají být všechny soupravy nahrazeny nízkopodlažními vlaky západního ražení,“ upřesnil detaily chystané smlouvy radní Zlínského kraje zodpovědný za dopravu Pavel Botek.

Podle jeho slov měla být nabídka německé společnosti Arriva o desítky korun na vlakový kilometr levnější.

„Lehce si pak lze spočítat, že pokud se bavíme na této trase o zhruba dvou milionech kilometrů ročně, kterou musí soupravy urazit, je ušetřená částka opravdu výrazná,“ poznamenal Pavel Botek.

Přestože Arriva už v současnosti obsluhovala na Slovácku některé ze spojů, zajistit veškerý regionální provoz na trati ze Starého Města, přes Bojkovice a Slavičín až do Vsetína a Valašského Meziříčí je pro ni podle mluvčího Martina Faráře výrazným krokem vpřed.

„Jedná se celkově o jednadvacet souprav, které na této trati budeme mít. Vzhledem k velké vytíženosti jsme se proto rozhodli spolupracovat také se společností Leo Express, která nám pomůže se stoprocentním pokrytím,“ prozradil Martin Farář.

Rozchod Zlínského kraje s Českými drahami však není definitivní.

Ve zbytku regionu zůstává vše při starém, tedy regionální spoje bude dále zajišťovat národní dopravní společnost.

„Účastníme se všech soutěží a tržních konzultací, které kraje po celé republice v posledních měsících podnikají. Obhájit se přitom podařilo 40 procent současných spojů, dalších 40 procent projednáváme a zbylých dvacet se již soutěžilo a České dráhy mnohdy v konkurenci se svojí nabídkou uspěly,“ dodal mluvčí ČD Petr Šťahlavský s tím, že na zmíněné trase zajišťoval národní dopravce provoz vlastně od jejího otevření až doposud.

Vlárská dráha (též Vlárská trať) je mezistátní železniční trať Brno – Veselí nad Moravou – Vlárský průsmyk – Trenčianska Teplá o délce 179 km, která je dnes v jízdním řádu pro cestující rozdělená mezi traťové oddíly SŽDC číslo 340 (Brno – Uherské Hradiště) a číslo 341 (Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk) v Česku a traťový oddíl ŽSR číslo 123 na Slovensku. Nazývá se podle řeky Vláry, podél níž je vedena její koncová část. Na jiných místech vede trať údolím Litavy, Kyjovky nebo Olšavy. Vlárská dráha byla vybudována v pěti etapách od 1. dubna 1883 do 28. října 1888. Na své trase mimoúrovňově kříží dvě jiné tratě (trať 300 a trať 330), s nimiž je propojena krátkými spojkami.