Nařízení se má podle serveru Russia Aviation Insider dotknout tří strojů aerolinek Khabarovsk Airlines. Zároveň nadále pokračuje vyšetřování tragédie, která si v půli listopadu vyžádala šest lidských životů.

Obchodní kontakty Aicraft Industries v Rusku nehoda prozatím nijak nenarušila.

„Žádný vliv to nemělo, vše běží normálně. Čekáme na výsledky vyšetřování té katastrofy. Dokud nebude ukončeno, nemůžeme se k celé záležitosti blíže vyjádřit,“ uvedl pro Slovácký deník Sergey Martynov, odborný poradce generální ředitelky Aicraft Industries pro rozvoj obchodu pro Rusko.

Rozhodnutí úřadů o pozastavení provozu letadel L-410 ozřejmil Dmitrij Kirsanov, zástupce ředitele regionálního úřadu pro dopravu a infrastrukturu.

„Je zde hrozba technické závady,” uvedl pro agenturu TASS.

Technický problém je jednou ze tří teorií, se kterými vyšetřovatelé pracují. Dalšími jsou nepřízeň počasí a pochybení pilota.

„Spekuluje se také s variantou, že letadlu snad došlo palivo,“ uvedl k případu František Srnec, dlouholetý šéfpilot někdejšího LETu Kunovice.

V době, kdy letoun se sedmi pasažéry zmizel z radaru a zřítil se do lesa, panovaly podle meterologů dobré povětrnostní podmínky. Stalo se tak na konci více než 800 kilometrů dlouhé trasy z Chabarovsku do města Nelkan, údajně jen 1200 metrů od přistávací dráhy na cílovém letišti.

Neštěstí přežila jen čtyřletá holčička. Vyšetřovatelé mají v plánu dále analyzovat přístroje pořizující záznamy o provozu letadla, jež při pádu nebyly poškozeny.

Model L-410 Turbolet vyvinutý ještě v dobách Československa v podniku LET Kunovice v Rusku využívá pro regionální dopravu kromě Khabarovsk Airlines další necelá desítka leteckých společností.