Teprve 23letému pilotovi zValašských Klobouk se o takovém konci soutěže ani nesnilo. „Hlavně jsem chtěl zajet závěr na sto procent, prostě úplně na doraz. Myslím, že se mi to povedlo a jsem moc spokojený,“ svěřil se vcíli šťastný vítěz. „Je to můj určitě zatím největší životní úspěch. Musíme to pořádně oslavit,“ plánoval si jezdec.

Orsák byl vpopředí výsledkové listiny po celý závod, avšak ani jemu se vtěžkých podmínkách nevyhnuly horké chvilky. „Asi čtyřikrát jsem už skoro myslel, že bude auto rozbité a bude po rally. Naštěstí jsme problémy ustáli a dopadlo to super,“ oddechl si.

Po pátečním prvním dnu byl Orsák šestý, když vjedné ze čtyř erzet zvítězil. Ve druhém dnu se držel stále kolem šestého místa. Vzávěrečné zkoušce ale předvedl skvělou jízdu a probil se až ke triumfu. „Poslední erzeta byla podle mě zatím moje maximum, co jsem kdy zajel,“ podotkl Orsák.

Ačkoli je zValašska, znalost tratí na Vsetínsku mu příliš nepomohla. „Erzety tady vůbec neznám. Loni jsem tady skončil hned na začátku, takže jsem si trať ani neprojel. Jezdím hlavně na rozpis. Díky Karlovi Vajíkovi jsem byl hodně rychlý, tlačil mě dopředu,“ vyzdvihl Orsák výkon svého parťáka vkokpitu Mitsubishi Lancer EVO IX.

Slovy chvály na mladého jezdce nešetřil zkušený Karel Vajík. „Jarek jel velmi pěkně. Hlavně vzávěru soutěže už podle mě ani rychleji jet nešlo,“ pochválil svého pilota navigátor Karel Vajík.

„Je velice nadaný pilot. Jediné, na čem musíme zapracovat, je vyrovnanost výkonů. Jinak to bude dobré,“ dodal Karel Vajík, jenž usedl do vozu sOrsákem poprvé až letos vČeském Krumlově. Společně oba osedlají „devítkový“ Mitsubishi Lancer letos už jen jednou. „Poslední akcí, kterou letos pojedeme, bude snejvětší pravděpodobností Pražský sprint. Jinak je vlastně po sezoně,“ dodal Jaroslav Orsák.

Přečtěte si také:

Mistrovský titul v rallye vybojoval ve Vsetíně Flídr

Orsák všechny šokoval v poslední RZ vsetínské rally