Společně se spolujezdcem Vladimírem Tomšů nejlépe zvládli nástrahy deseti slalomových zkoušek, připravených pořadateli na velmi náročné trati dlouhé 130 km, ztížené navíc nešvary počasí. Po loňském třetím místě se tak mohly radovat z mety nejvyšší.

V kategorii vozů s poháněnou zadní nápravou, byl nejúspěšnější již podruhé za sebou Robert Kořístka s vozem Škoda 130 a v kategorii vozů s poháněnou přední nápravou pak zvítězil Jan Hráček ve Škodě Favorit. Závod měl ohromnou diváckou atmosféru. Nejvíce fanoušků sledovalo slalomovou zkoušku Hvozdná.

Na připravených tratích se velmi často střídal povrch. Chvílemi se jelo po mokrém asfaltu, v některých pasážích na posádky číhal led nebo se jezdilo v hlubokých kolejích vyjetých ve sněhu.

O záludnosti trati se měl možnost přesvědčit rovněž rallysprintový mistr české republiky Jaroslav Orsák, který se zde představil v roli předjezdce na voze mitsubishi. Cíl mu ovšem nebylo souzeno spatřit.

„Na osmé zkoušce jsme měli malý výlet mimo trať, který se bohužel neobešel bez drobného poškození vozu. Do té doby jsme si ovšem jízdu užívali. Odstoupení nám však nabídlo alespoň možnost shlédnout celé startovní pole z pozice diváka na jedné z nejatraktiv­nějších zkoušek, kterými bezesporu Barák je,“ zažertoval Orsák, kterého na sedadle spolujezdce doprovázel jeho otec.

Poměrně hladký průběh soutěže si pochvaloval její ředitel Antonín Cekota.

„Jsem rád, že většina ze startujících stočtyřiceti vozů včetně předjezdců zdárně dorazila do cíle. Náročnost soutěže se ovšem projevila na kosmetických úpravách karosérie několika z nich. Rád bych ovšem poděkoval přihlížejícím divákům za disciplinovanost u vozovek. Naštěstí jsem v letošním roce nemusel zasahovat přímo na trati a rušit některou ze zkoušek, jako tomu bylo v uplynulém roce,“ oddechl si po skončení soutěže její ředitel.

Výsledky 35. ročníku Ve stopě Valašské zimy – absolutní pořadí: 1. Podešva – Tomšů (Subaru Impreza), 2. Sovják – Macura (Mitsubishi Lancer Evo IX), 3. Vraj sen. – Vanický (Mitsubishi Lancer Evo X), 4. Rak – Zeťová (Mitsubishi Lancer Evo IX), 5. Kořístka – Drozd (Škoda 130).

JIŘÍ HEJTMÁNEK