Posádka z Čeladné v těžkých podmínkách nejlépe zvládla nástrahy 102 kilometrů dlouhé trati, která se skládala z osmi slalomových zkoušek (31 km) v okolí Vizovic.

Vítězové populární soutěž absolvovali teprve podruhé a hned si dokázali na trati připomínající podmínky na světové Rally Monte Carlo dojet pro vítězství. „Před dvěma roky jsme skončili sedmí. Letos jsme auto vytáhli takříkajíc z kopřiv a opět jsme se rozhodli zkusit štěstí v této náročné soutěži. A vůbec není čeho litovat, protože když na trati bylo spousta ledu, dopadlo to pro nás nejlépe, jak mohlo,“ liboval si v cíli u vizovické sokolovny šťastný vítěz, jenž už nyní plánuje start i v příštím ročníku.

„Určitě se rádi vrátíme. Letos se ale nejen nám velmi líbila nová slalomová zkouška Lípa, která se jezdí i při populární Barumce. Velmi pěkné svezení bylo rovněž na novém úseku v areálu dřevařské firmy v blízkosti startu soutěže,“ pochválil pořadatele za vítečnou přípravu a stavbu tratě vítěz soutěže.

I přes nelehké podmínky na trati nakonec nevidělo cíl pouze čtrnáct posádek. „Mé počáteční obavy se nenaplnily a závodníci se s náročnými podmínkami na trati vyrovnali více než dobře. Ke zdárnému průběhu a především pak velmi malému počtu havárií jistě přispělo omezení obsahu vozů. Byl to krok správným směrem,“ liboval si ředitel soutěže Antonín Cekota.

Trochu jej ale mrzel menší zájem diváků, na čemž se bezpochyby podepsalo mrazivé, místy arktické počasí. „Ti, kteří přišli, se však chovali velmi disciplinovaně a na rozdíl od minulých ročníků jsme naštěstí nemuseli žádnou ze slalomových zkoušek rušit,“ oddechl si Cekota, jehož zamrzelo, že někteří rádoby fanoušci přilívali vodu na trať.

Naopak smekl před všemi pořadateli na trati, kterých jich bylo 150. „Ve velmi silných mrazech totiž museli na jednom místě vydržet až osm hodin!“

Na start se kromě sto deseti závodníků postavilo i deset předjezdců, mezi nimiž již tradičně nemohl chybět například pravidelný účastník Mistrovství Evropy v rallye Antonín Tlusťák, či někdejší rallyesprintový mistr Jaroslav Orsák. Tlusťák nastoupil na start se silným vozem Škoda Octavia WRC, ovšem po dvou zkouškách musel přesednout do svého tréninkového mitsubishi. „ Bohužel u oktávky po druhé zkoušce přestal fungovat diferenciál, takže jsme zbytek soutěže museli absolvovat pouze s naším tréninkovým vozem,“ litoval předloňský vicemistr Evropy Tlusťák.

Celou soutěž pak bez problémů zvládnul Jaroslav Orsák. „Rád jsme opět přijal nabídku svézt se alespoň v roli předjezdce. V loni jsem měl po boku přítelkyni, letos už jsem po trati vozil svou ženu a musím říci, že se jí jízda opravdu líbila. Super svezení bylo především na úseku Barák, který se letos jel bohužel jen jednou. Na trati Zkoušky Lípa jsem sice dvakrát vytočil hodiny, ale i tak to bylo parádní svezení na velmi klouzavé trati,“ pochvaloval si Orsák, který obdivoval pořadatele a diváky, kteří u trati vydrželi i přes velmi mrazivé počasí.

Výsledky 37. ročníku Ve stopě Valašské zimy 2012: 1. Aleš Tofel – Martin Machander (Mazda GTX), 2. Josef Bednařík – Jiří Juřík (Citroen Saxo), 3. Stanislav Chalupa – Zdeněk Hlavička (Škoda 130), 4. Vratislav Hýbner – Marek Křížek (Honda Civic 1.6), 5. Adam Radovan – Kráčalíková Kateřina (Honda Civic 1.6). Nejúspěšnější ženou: Lucie Červenková (Citroenem Saxo VTS).