„Je to pech. V Itálii nás vyřadila dopravní nehoda, kdy do nás na přejezdu vrazilo civilní auto. V Turecku na šotolině nám pro změnu vystavila stop třináctá erzeta, navíc na třináctém kilometru. Přestal nám fungovat intercom, neslyšel jsem důležitý údaj a urazil jsem kolo. O víkendu v Chorvatsku nás pro změnu zradila elektronika. Doufám, že už smůlu máme vybranou,“ posteskl si Antonín Tlusťák.

Svou premiéru v seriálu ME si zkušený jezdec odbyl loni, kdy z devíti podniků absolvoval pět. V tomto roce, kdy je jediným českým účastníkem šampionátu, má v plánu z desítky absolvovat osm. „Nyní nás o víkendu čeká Rajd Polski na šotolině. Pevně věřím, že již nyní uvidíme cíl a dovezeme i nějaké body. Na dalších tratích v Belgii, na barumce, ve Francii a Řecku bych rád zúročil zkušenosti z loňska,“ přeje si Tlusťák.

Kromě ME a českého šampionátu startuje zlínská posádka také v seriálu mistrovství Slovenska. „Původně jsme to v plánu neměli. Ovšem čtrnáct dnů před startem úvodního závodu nás oslovil slovenský partner a nabídl nám soutěžit se Suzuki Ignis S 1600. Vytvořili nám natolik atraktivní podmínky, že jsme svolili, a to i přesto, že z důvodu krytí termínů vynechávám závod ME v Bulharsku, kde jsem loni zajel super výsledek,“ zavzpomínal pilot, který v úvodním závodě skončil třetí. „Auto jsme nyní doladili, tak to snad v Bratislavě bude ještě lepší.“

Třebaže o změně vozu uvažuje již od minulého roku, dočká se jej zřejmě ve druhé polovině tohoto roku. Pokud vše půjde dobře, představí se v něm na Barum rally Zlín. „Bylo by to skvělé. Náš současný automobil Citroën Saxo Kit Car je sice spolehlivý, ale už má svá nejlepší léta za sebou,“ přiznal Tlusťák, který ještě nedávno snil o voze z kategorie S 2000.

„Uvažovali jsme o zapůjčení dvoutisícovky na barumku, ovšem těchto aut je málo a tovární týmy jsou strašně drahé, je téměř nemožné si auto pronajat. Nabízí totiž nejen auto, ale všechny služby s tím spojené. Navíc dvoutisícovkám schází spolehlivost, ještě jsou dost poruchové,“ vypozoroval závodník.
„Vše nasvědčuje tomu, že vsadíme na super šestnáctistovku. Pokud vše půjde dobře, snad od klání ve Zlíně ji budu mít k dispozici. Když ne teď, tak od nové sezony téměř jistě,“ přeje si Tlusťák, kterého v příštích dnech čeká velký závodní zápřah.

„Kromě velkých podniků máme v plánu start na Rallysprint Kopná. Ještě ale netuším, v jakém voze se představíme. Nejvíce se však těším na barumku, která je pro mě srdeční záležitostí. Hlavně abych nedoplatil na přemotivování,“ zakončil Antonín Tlusťák.