Rallye na Valašsku poznamenalo zimní počasí.

Pořadatelé museli v sobotu zrušit čtyři rychlostní zkoušky, protože na trati leželo několik centimetrů sněhu a špatně sjízdné byly dopoledne i příjezdové cesty.

Ve druhé etapě tak posádky absolvovaly jen polovinu původně plánovaných měřených úseků.

Vedení z prvního dne nedokázal udržet pravidelný účastník MS v rally Jan Kopecký na Škodě Fabia Kit Car. Nakonec skončil šestý.

„Lepší výsledek jsem ani moc nečekal. Trať byla velmi náročná a dvojkolkám moc nevyhovovala. Proti silnějším čtyřkolkám jsme neměli šanci,“ řekl po soutěži Jan Kopecký.

Vzrušující bitva o triumf gradovala před závěrečnou zkouškou tak, že by to nevychytal ani nejlepší dramaturg. Před posledním průjezdem byla ve hře o prvenství hned šestice jezdců, kterou od sebe dělilo pouze osm sekund.

Nakonec se radoval třiadvacetiletý jezdec Jaroslav Orsák. Rodák z Valašských Klobouk zajel nejrychleji úsek poslední erzety z Růžďky do Vesníka. Na rampu si pak dojel pro největší úspěch kariéry.

„Před poslední zkouškou jsem myslel třeba na čtvrté nebo maximálně na třetí místo, ale že to bude zrovna vítězství, jsem ani trochu nečekal,“ svěřil se v cíli šťastný Jaroslav Orsák, jenž figuroval před závěrečným testem až na šesté příčce.

„Do poslední erzety jsem šel s tím, že zkusím maximálně zatáhnout a zajet na hraně. To se mě povedlo. Ale že to bude až tak vysoko, se mi ani ve snu nezdálo,“ rozplýval se šťastný Orsák.

Druhý čas v poslední erzetě zajistil celkové druhé místo pro Josefa Semeráda.

„Byl to super závod. I přes těsnou porážku ale zklamaný nejsem. Už jsem zažil v cíli i desetinové rozdíly, stává se to. Jsem určitě moc spokojený,“ pochvaloval si stříbrný Josef Semerád.

Třetí místo bral Vladimír Barvík. Smutným hrdinou valašské soutěže byl Zdeněk Vlček, který kvůli desetisekundové penalizaci za předčasný start do poslední ertezy přišel o prvenství a skončil až čtvrtý. Na Orsáka totiž ztrácel v cíli jen necelých osm vteřin.

Až sedmé místo ve vyrovnané soutěži zbylo na Leoše Flídra se Škodou Octavia WRC, ale i to mu stačilo na zisk titulu mistra České republiky. Jeho hlavní soupeř Karel Trněný byl až jedenáctý.

„Byla to nejtěžší rallye, kterou jsem v kariéře jel. Po oba dny byly hodně složité podmínky, navíc jsme měli spoustu krizovek. Zvolil jsem špatné pneumatiky, navíc jsem dělal chyby. Nakonec jsem ale získal titul, takže jsem maximálně spokojený,“ uvedl Leoš Flídr.

Výsledky vsetínské Würth Partr rally

1. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) 52:15,8

2. J. Semerád, Niemetz (Mitsubishi Lancer EVO IX) -1,5

3. Barvík, Mynářová (Mitsubishi Lancer EVO IX) -2,5

4. Z. Vlček, Král (Mitsubishi Lancer EVO IX) -7,7, 5. Cais, Ondrejčík (Mitsubishi Lancer EVO IX) -7,8, 6. Kopecký, Schovánek (Škoda Fabia Kit Car) -15,6, 7. Flídr, Ehl (Škoda Octavia WRC) – 46,2, 8. Volf, Volf (Mitsubishi Lancer EVO IX) – 54,9, 9. M. Březík, Slezák (Mitsubishi Lancer EVO IX) – 1:15,1, 10. Pantálek, Novák (Mitsubishi Lancer EVO VIII) – 1:23,8.

Konečné pořadí MČR:

1. Flídr (Škoda Octavia WRC) 93 bodů, 2. Trněný (Škoda Fabia WRC) 74, 3. Semerád Mitsubishi Lancer EVO IX) 72.