VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motokros: Hrabica chce opět mezi evropskou špičku

Žlutava - Pozici sedmého nejlepšího Evropana ve třídě Open si vuplynulém ročníku šampionátu starého kontinentu vydobyl motokrosař Jindřich Hrabica. Po dvou sezonách, kdy 33letého závodníka ze Žlutavy sužovala a jeho výkon ovlivňovala zranění, vzhlíží klepším zítřkům.

7.1.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv jezdce

„S loňskou sezonou jsem spokojen. A to nejen s umístěním, ale rovněž se zdravotním stavem, kdy kromě motokrosové chřipky – za což jsou v naší branži považovány naraženiny a odřeniny – jsem konečně absolvoval sezonu bez vážnějšího zranění,“ konstatoval Jindřich Hrabica, jenž sedlal motocykl Honda 450 4T.

Největší smůlu měl v Šumperku

K absolutní spokojenosti zkušenému motokrosaři scházela větší spolehlivost motocyklu a štěstí. Právě problémy s technikou mu nedovolily dosáhnout v českém šampionátu na lepší než 19. místo, neboť dva ze šesti závodů nedokončil.

„Největší porci smůly jsem si vybral v Šumperku, kde mi kámen zcela zničil motor. Poté jsem musel dva důležité závody mistrovství Evropy absolvovat na zapůjčených motocyklech. Místo toho, abych se zlepšoval, jsem si zvykal na cizí,“ vzpomíná již s úsměvem 33letý závodník.

Do uplynulého ročníku šel Hrabica s tréninkovým mankem, neboť po podzimní plastice kolenního vazu musel nedobrovolně až do ledna odpočívat.

„Fyzičku jsem doháněl prakticky celý rok. Naopak pěkné počasí mi dovolilo pilovat techniku na motorce již v zimních měsících.“

Dotace pokryly náklady na opravu

Vzhledem k ne zrovna radostnému vývoji v domácím šampionátu se Hrabica zaměřil na mistrovství Evropy, kde si ve třídě Open dal za cíl skončit do osmého místa. Pouze v tomto případě mohl pomýšlet na menší dotaci od Autoklubu ČR.

„Zas tak velký balík peněz to nebyl. Jeho splněním jsem si alespoň pokryl náklady spojené s rozbitým motorem,“ upozornil motokrosař.

Od úvodních závodů desetidílného seriálu ME pravidelně dojížděl na hranici desátého místa, a protože minimálně chyboval, v průběžném pořadí se prakticky až do konce držel na sedmé příčce. Nic na tom nezměnilo ani vynechání posledního závodu v Dánsku.

„Poněvadž můj náskok a ztráta na jezdce přede mnou a za mnou byly nedostižné, z ekonomických důvodů jsem už raději zůstal doma,“ dodal.

Byrokracie a úplatky na hranicích

Během mistrovství starého kontinentu Hrabica nacestoval přes dvacet tisíc kilometrů, přičemž zejména při cestě na Východ musel často pro zlepšení plynulosti odbavení sáhnout do kapsy pro úplatek.

„Byrokracie a korupce jsou zde v rozpuku,“ pokrčil smířlivě rameny závodník, jenž ale již vzpomíná především na sportovní stránku.

„Nejvíce se mi dařilo právě na Východě, nejlepší pocit mám zejména ze závodů v Litvě, Rusku a Polsku. Naopak mi nesedla písčitá trať v Estonsku, trápil jsem se na zablácené Ukrajině, kde jsem pětkrát spadl a několikrát jsem měl chuť motorku zahodit. Za svou trpělivost jsem ale nakonec byl odměněn cennými body,“ vzpomíná již s úsměvem motokrosař, který nakonec k absolutnímu prvenství gratuloval krajanovi – Petru Bartošovi.

„Byl ze všech nejvyrovnanější, zajel asi životní sezonu.“

Uzdravený Hrabica touží po úspěchu

Motokrosař ze Žlutavy se po dlouhých třech letech opět může v zimním čase naplno věnovat přípravě.

„V minulosti mě vždy pronásledovala zranění, která mi nedovolila dostat se do formy,“ vzpomíná jezdec, který by rád opět dosáhl velkého výsledku. Ten poslední je z roku 2004, kdy se stal vicemistrem ČR.

„Coby poloprofesionál už ambice na titul nemám. O něj se poperou profesionální jezdci. Každopádně počítám s umístěním v první desítce,“ přiznal skromně Jindřich Hrabica, jezdec a majitel Motocross Racing Teamu, který absolvuje stejně jako loni český a evropský šampionát.

„Pokud budu mít volno, absolvuji také nějaké závody mistrovství Slovenska a Přeboru Moravy,“ dodal.

Autor: Martin Břenek

7.1.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Informační technologie - Informační technologie Programátor 25 000 Kč Vývojáři webu a multimédií Web developer - WordPress. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Kódování šablon, implementace CMS WordPress/WooCommerce, plnění obsahu webů, školení uživatelů, znalosti: HTML5, CSS (LESS, SASS), Javascript (jQuery), PHP, Bootstrap, znalost CMS WordPress/WooCommerce. Notebook, flexibilní začátek/konec prac. doby, stravenky, vzděl. kurzy, občerstvení na pracovišti, možnost práce z domova, fir. akce, kontakt e-mailem. Více informací na www.imperialmedia.cz/kariera. Pracoviště: Imperialmedia s.r.o., Svatojiřské nábřeží, č.p. 1208, 686 01 Uherské Hradiště 1. Informace: Michal Pavlica, +420 774 700 545. Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 120 Kč Mechanici a opraváři osobních automobilů AUTOMECHANIK. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 120 kč, mzda max. 160 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Veškeré servisní práce na osobních vozidlech, laserová geometrie, klimatizace, pneuservis. Požadujeme: vyučení v oboru automechanik, praxe min.1-2 roky, flexibilitu, spolehlivost, ŘP. sk. "B". Nabízíme: zajímavou práci ve stabilní společnosti, motivační finanční ohodnocení, zaměstnanecké benefity. Kontakt pouze e-mailem.. Pracoviště: Tempex, s.r.o., Vazová, č.p. 2366, 688 01 Uherský Brod 1. Informace: Petra Surá, . Administrativa - Administrativa Sekretářka, sekretář 22 000 Kč Sekretáři (všeobecní) pracovník/pracovnice zákaznického servisu. Požadované vzdělání: úsv. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 22000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: e-mailová, telefonická a osobní komunikace se zákazníky a pracovníky firmy, vyřizování faktur, reklamací, koordinace dodávek a objednávek, zajištětní logistiky dodávek, zavádění nových smluv a kontaktů, administrativní úkony, podpora obchod. oddělení a vedení firmy, dohled nad dodržováním termínů, komunikativní znalost AJ nebo NJ výhodou, příspěvek na stravování, home office, sick days, dovolená navíc, pouze životopis na e-mail. Pracoviště: Hti cz spol. s.r.o., Protzkarova, č.p. 51, 686 01 Uherské Hradiště 1. Informace: Erik Butor, . Doprava a logistika - Doprava a logistika Skladník 18 000 Kč Skladníci, obsluha manipulačních vozíků skladník. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 22000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: příjem, výdej a evidence materiálu na zakázku a do výroby, účast na pravidelných inventurách, množstevní kontrola vydaného a přijatého zboží, ovládání stroj. vybavení skladu, technické myšlení, znalost PC, ŘP "B", kontakt telefonicky nebo e-mailem. Pracoviště: C.s.o. spol. s r.o., Velehradská, č.p. 1953, 686 02 Staré Město u Uher.Hrad.1. Informace: Pavol Škultéty, +420 608 713 084.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

FK Mladá Boleslav - 1.FC Slovácko.
23

Slovácko schytalo výprask. Navíc přišlo o kapitána Daníčka

Josef Daníček v bezvědomí v zápase proti Slavii
2

Bum, srážka hlavami. Divíšek byl po střetu se Slavistou Coufalem v bezvědomí

Strání nezvládlo v Polné začátek. Po chybách inkasovalo tři góly a prohrálo

Fotbalisté Strání potřetí za sebou nedali v divizi D gól a opět po dvou týdnech vyšli venku bodově naprázdno. Svěřenci trenéra Igora Gúčika v 8. kole podlehli Slavoji Polná 0:3. Celek z Vysočiny, který v MOL Cupu vyzve pražskou Spartu, rozhodl nedělní duel třemi brankami v úvodní půlhodině. Hostujícího gólmana Mana postupně překonali Haala, Urbánek a Bajer.

Stoper Slovácka Krejčí: Zápas v Boleslavi pro nás skončil ostudou

Ostuda, průšvih. Přesně pojmenoval pět branek ve vlastní síti zkušený stoper Slovácka Jiří Krejčí. Debakl v Mladé Boleslavi prodloužil nepříjemnou šňůru svěřenců trenéra Korduly. Nula bodů, čtrnáct inkasovaných branek a tři vstřelené.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT