„Letošní závod můžeme označit za historický, neboť tak hojnou účast jsme dosud nezaznamenali,“ potvrdil hradišťský starosta a předseda klubu motocyklistů v jedné osobě Libor Karásek. Největšího úspěchu z domácích jezdců dosáhl Karel Matuš, jenž zvítězil ve třídě Volná do 250 ccm. Celkem se jezdci z regionu objevili na pódiu pětkrát. Matuš navíc překonal rekord Slováckého okruhu, když zajel nejrychlejší kolo v čase 1:44.250 min. (průměrná rychlost 145,385 km/h). Dosavadní nejrychlejší čas patřil Němci Henriku Voitovi, který v roce 2006 zajel v tréninku jedno kolo za 1:46.542 minuty.
O cenu Bohumila Kováře bojovali jezdci ze čtyř evropských zemí v osmi třídách. Jako první se na trať vydali jezdci ve třídě Klasik do 175 ccm. Z vítězství se radoval Eduard Klimek, nejlepší z jezdců z hradišťského regionu byl Milan Šobáň, pro kterého ale bylo 9. místo zklamáním.

Třída Klasik do 250 ccm přinesla stříbrný věnec jezdci domácího Motosport klubu Pavlu Navrátilovi, kterého předstihl jen Lubomír Koudelka, jenž tak Navrátilovi oplatil porážku z předchozího ročníku.

Triumfem německých jezdců skončila třída Klasik do 350 ccm. Za vítězného Martina Loichta se sice vklínil Martin Veselý, třetí místo pak bral bývalý vítěz závodů Grand Prix a německý šampion Heinz Rösner.

Třídu Klasik nad 350 ccm poznamenala diskvalifikace vítězného Petra Kunze, jehož stroj neodpovídal technickým předpisům. Vítězství tak spadlo do klína Johanu Fürbockovi z Vídně, z druhého místa se radoval domácí borec Karel Matuš junior a třetí skončil legendární Frankie Mrázek, který krátce před závodem oslavil 72. narozeniny.

Mezi diváky velmi populární závod sidecarů, který se jede jako jízda pravidelnosti, skončil triumfem dvojice Richard Bílý, Milan Orel. Stříbro, již třetí v řadě, patřilo asi nejpopulárnější posádce celého startovního pole Jaroslavu Zatloukalovi a vousáči Janu Exnerovi ze Šumperka. Na třetím místě skončili domácí Karel Kalina a Radek Koňařík, starosta Uherského Hradiště Libor Karásek s Karlem Rýdlem skončili na 8. místě.

Kategorie Volný do 125 ccm a Volný do 250 ccm se jely společně. V první třídě se z výhry radoval Němec René Lohse, závod Volný do 250 ccm se stal kořistí Karla Matuše. V této kategorii navíc získal stříbrný věnec další jezdec Motorsport klubu Pavel Navrátil s nepatrnou ztrátou 0,859 vteřiny! Souboj obou jezdců byl ozdobou závodu, Karel Matuš oplatil Navrátilovi loňskou porážku.

Jako poslední byl odstartován závod Supermono, do kterého nastoupilo 30 jezdců. Pro prvenství si dojel Libor Kamenický, nejlepší z jezdců z regionu byl Karel Kalina na 7. místě.

VÝSLEDKY: Klasik do 175 ccm: 1. E. Klimek (MZ Vihur) 18:08, 2. M. Veselý (Benelli 125 2c) +3,7, 3. I. Gramer (MZ RE 125) +15,1, … 9. Milan Šobáň ml. (Yamaha 125) +1 kolo. Klasik do 250: 1. L. Koudelka (Yamaha TD 250) 16:19, 2. Pavel Navrátil (Yamaha) +11,5, 3. P. Krsek (ČZ 250) +30,2. Klasik do 350 ccm: 1. M. Loicht (Yamaha) 15:59, 2. M. Veselý (Yamaha R5) +21, H. Rösner (MZ) +30, … 7. Karel Rýdlo (IŽ-Jupiter) +1 kolo, 8. Rostislav Lux (Honda) +1 kolo. Klasik nad 350 ccm: 1. J. Fürbock (Weslayke Seeley) 15:49, 2. Karel Matuš jun. (Suzuki T500) +34,6, 3. Frankie Mrázek (Triumph Trident) +50,4, … 14. Pavel Šlezar (Honda) +1 kolo. Sidecar (jízda pravidelnosti): 1. R. Bílý, M. Vorel (Suzuki 100é Tamara), 2. J. Zatloukal, J. Exner (BSA 500), 3. Karel Kalina - Radek Koňařík (Yamaha Douglas 650), … 8. Libor Karásek - Karel Rýdlo (Suzuki 750). Volná do 125 ccm: 1. R. Lohse (Honda RS 125) 18:37, 2. P. Kolář (Honda) +0,5, 3. S. Gramer (Aprilia RS) +11, … 15. Jan Pospíšil (Aprilia) +2 kola. Volná do 250 ccm: 1. Karel Matuš (Honda RS 250) 17:46, 2. Pavel Navrátil (Honda) +0,85, 3. J. Havrda (Yamaha TZ 250) +1:53. Supermono: 1. L. Kamenický (MALI Jawa 06) 18:00, 2. F. Loučka (Tig-craft) +8,1, 3. M. Loicht (Yamaha) +21,0, … 7. Karel Kalina (Katyam 690) +1:22, 9. Pavel Matuš (Kawasaki KLX 650) +1 kolo, 18. Michal Šlezar (Gilera RC 600) +1 kolo, 20. Radek Koňařík (Suzuki 600) +1 kolo.

Související článek:

VIDEOa FOTOGALERIE: Starým Městem burácely rychlé motocykly