VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jubilejní Barumku vyhrál Belgičan Loix

Zlín /FOTOGALERIE/ – Neskutečné zvraty přinesl průběh víkendového jubilejního 40. ročníku Barum Czech Rally Zlín. S rozmary počasí a náročností 17 rychlostních zkoušek o délce 265 kilometrů si nakonec nejlépe poradil Belgičan Freddy Loix, který navíc potřetí za sebou vyhrál v rámci seriálu IRC.

29.8.2010 1
SDÍLEJ:

Loix Freddy - Miclotte Frédéric Foto: DENÍK/Martin Břenek

Škodovka slavila ve Zlíně úspěch, obsadila první tři příčky. Chyba v poslední sekci připravila o obhajobu Kopeckého

Kompletní zpravodajství včetně bohatých fotogalerií a videí z Barum Czech Rally Zlín můžete sledovat ZDE

Triumf škodovek podtrhl stříbrný Fin Juho Hänninen a třetí Pavel Valoušek, kteří shodně pilotovali vůz Škoda Fabia S2000.

„Ukázalo se, že není nejdůležitější být nejrychlejší, ale dojet v pořádku. Přestože jsem nebyl nejrychlejší, ale udělal jsem nejméně chyb,“ skromně konstatoval šťastný vítěz.

Víkendový závod hodně poznamenaly rozmary počasí a s tím související volby pneumatik. Již první sobotní sekce díky přeháňkám zkomplikovala situaci nejednomu jezdci, přičemž nejvíce na to doplatil domácí miláček Roman Kresta, jenž na úseku Troják po kotrmelci musel odstoupit. „Měli jsme na zadní nápravě neprořezané hladké gumy, vpředu pak tvrdé přechodné pneumatiky. A před startem zkoušky začalo strašně pršet. A po jednom horizontu jsme havarovali. Věděl jsem, že tam bude voda, ale i přesto, že jsem brzdil, jsme chytli aquaplaning,“ popsal Kresta nehodu. „Strašně to klouzalo. To, co se dělo na páté rychlostní zkoušce, jsem ještě v životě na rallye nezažil,“ doplnil své postřehy Václav Pech.

Až do 14. rychlostní zkoušky si držel vedení obhájce prvenství Jan Kopecký, jenž si bezchybnou a trpělivou jízdou udržoval na konkurenty až půlminutový náskok. Při druhém průjezdu rychlostní zkoušky Halenkovice ale i on skončil mimo trať a pro následnou poruchu musel odstoupit. „Nejprve jsme trefili břeh, který nás roztočil. Mohli jsme sice pokračovat dál, ale v jedné pasáži jsme zabrzdili trošku později. Zavadil jsem o kovovou tyč, která byla u trati, a sjeli jsme do trávy,“ uvedl Kopecký, jehož vůz následně zůstal zaklíněn na dřevěné kládě a nemohl pokračovat.

O vítězný vavřín následně v poslední sekci čtyř erzet svedli nelítostní boj Loix, Bouffier a Hänninen. Zatímco posledně jmenovaného Fina přibrzdil defekt, boj o prvenství mezi zbylou dvojicí pokračoval až do poslední rychlostní zkoušky Troják. „Z prasklé chlazení se kapalina dostala na přední pneumatiku a v jedné ze zatáček jsme vyjeli mimo trať. Je to velká smůla,“ posteskl si Francouz Bouffier, který nakonec spadl až na 10. místo.

Trpělivý a především nechybující „rychlý Freddy“ tak ve Zlíně slavil úspěch po dvou letech. „Více si cením letošního úspěchu. Za poslední dva roky to byla nejnáročnější soutěž. S Bouffierem jsme se tahali až do konce. Vítězství oslavíme drinkem na párty,“ přiznal sympatický Belgičan.

Spokojen se stříbrnou pozicí byl i vedoucí muž seriálu IRC Juho Hänninen. „Cílem bylo skončit do druhého místa, což se povedlo, a proto jsme šťastní,“ zářil štěstím Fin.

Velký krok k zisku českého titulu udělat třetí Pavel Valoušek, který před posledním podnikem v Příbrami má náskok 14 bodů na druhého Pecha. „S výsledkem jsme maximálně spokojeni, protože Vašek byl za námi, což je hlavní. Před posledním závodem máme výbornou výchozí pozici, za což jsem rád," uvedl otrokovický pilot.

„Pavel nám sice v celkovém hodnocení trochu odskočil, ale nic není rozhodnuté," slibuje Václav Pech.

Škoda si po neděli v předstihu zajistila celkové vítězství v poháru konstruktérů interkontinen­tálního šampionátu. „Dostali jsme se na vrchol a podařilo se nám splnit cíl, který jsme si dali. Význam toho však budou hodnotit v budoucnosti jiní,“ řekl šéf mladoboleslavského továrního týmu Michal Hrabánek.

Do cíle náročné Barumky se ze 112 posádek nakonec podívalo jen 60.

Barum Rally

1. Loix, Miclotte (Belg./Škoda Fabia S2000) 2:31:31,0, 2. Hänninen, Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) –25,0, 3. Valoušek, Hrůza (Škoda Fabia S2000) –1:20,2, 4. Meeke, Nagle (Brit./Peugeot 207 S2000) –1:57,6, 5. Mikkelsen, Floene (Nor./Ford Fiesta S2000) –2:33,9, 6. Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer Evo IX) –3:07,4, 7. Wilks, Pugh (Brit./Škoda Fabia S2000) –3:41,1, 8. Tarabus, Trunkát (Ford Fiesta S2000) –5:18,0, 9. Kostka, Houšť (Škoda Fabia S2000) – 6:13,1, 10. Bouffier, Panseri (Fr, Peugeot 207 S2000) – 6:52,2, …12. Tlusťák, Škaloud (Peugeot 207 S2000) – 7:55,3, 14. M. Jakeš, T. Jakeš (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 10:07,9, 16. Odložilík, Tureček (Škoda Fabia S2000) – 10:36,3, 18. Barvík, (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 13:46,1, 20. Minařík, Ryšánek (Renault Clio R3) – 16:48,9.

Průběžné pořadí IRC: 1. Hänninen 56, 2. Kopecký (Škoda Fabia S2000) 47, 3.Loix a B. Magalhaes (Port./Peugeot 207 S2000) oba 30.

Pořadí konstruktérů IRC: 1. Škoda 120, 2. Peugeot 79, 3. M-Sport Ford 31.

Průběžné pořadí MMČR: 1. Valoušek 208, 2. Pech 194, 3. Kresta (Peugeot 207 S2000) 142.

Staňte se našimi fanoušky na Facebooku!
Zde vás budeme v průběhu dne informovat o nejdůležitějších a nejzajímavějších událostech z regionu a hlavně vám nabídneme různé soutěže.

Autor: Martin Břenek

29.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

„Bavorák“ se několikrát přetočil přes střechu. Skončil mimo vozovku.
2

Mladíka přemohl mikrospánek. Vůz se přetočil přes střechu

V Moravské ulici v Brodě se už může parkovat.
4

Moravská ulice v Uherském Brodě je už týden jednosměrkou

AKTUALIZOVÁNO

Výpadky elektrické energie sužovaly Hradišťsko, škody uhradí E.ON

HLASUJTE V ANKETĚ / Blik, blik, blik, blik, a třeba i osmkrát za sebou. Časté výpadky proudu v posledních týdnech trápily obyvatele Uherského Hradiště i okolních obcí.

Dejte jméno vánočnímu stromu v Uherském Hradišti a vyhrajte

Už 4. ročník soutěže O nejpřiléhavější jméno letošního vánočního stromu na Masarykově náměstí v Uherském Hradišti vyhlašuje Slovácký deník ve spolupráci s Klubem kultury v Uherském Hradišti. Slavnostního rozsvícení svého vánočního symbolu se Hradišťané dočkají v pátek 1. prosince v 17 hodin.

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Výtěžek z prakšického stánku na Kateřinském jarmarku půjde na Crohnovu nemoc

Perníčky, adventní věnce, vazby, výrobky ze skla a další drobné dárkové předměty, které sami vyrobili, budou v pátek nabízet na Kateřinském jarmarku v Uherském Brodě žáci Základní školy Prakšice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT