Ve třídě 3 dokázal i přes technické problémy s vozem uhájit druhou příčku a mezi juniory zvítězil, čímž se hodně přiblížil k titulu mistra republiky.

„Barumka je pro mě srdeční záležitostí, těším se na ni celý rok. Letos se sešla opravdu velká konkurence a závod byl pro nás velkou výzvou. I když jsme skoro celou nedělní etapu měli problémy s vozem, tak se nám podařilo dokončit závod na druhém místě, o vítězství se bohužel moc bojovat nedalo. Velké díky patří všem fanouškům a partnerům týmu, stejně jako přípravci našeho vozu – K.I.T. Racing,“ mohl v cíli Barumky spokojeně konstatovat Martin Bujáček.

Na úspěšný závod se posádka, kterou vedle Bujáčka tvořil ještě Marek Omelka, pořádně nažhavila v páteční divácky atraktivní superspeciálce v ulicích Zlína. „Bylo to parádní. Panovala tam super atmosféra a nám se podařilo neurazit kolo. Snažil jsem se pobavit diváky na autobusáku a dá se říct, že většina diváckých míst se nám povedla, jak jsem chtěl, takže jsem spokojen,“ usmíval se mladý jezdec.

Do „ostrých” rychlostních zkoušek vyrazil Martin pěkně zostra. „Na Trojáku jsme dojeli Nutaharu, který startoval před námi. Jeli jsme za ním asi dvanáct kilometrů, což bylo velmi nepříjemné, navíc nám kamenem rozbil přední sklo. Ztráta činila nějakých patnáct sekund, což bylo v těsném souboji o čelo v naší třídě hned poznat,“ povídal zklamaně Bujáček. Oblíbenou uskákanou RZ Semetín brodsko-hlucká posádka dokonce vyhrála.

Na rampě si mohli Marek Omelka (vlevo) s Martinem Bujáčkem vychutnat zasloužené ovace fanoušků.

Jediná chybička přišla na Pindule. „Řekl jsem si, že do toho půjdu ještě ostřeji, přecenil jsem ale své síly a šli jsme ven. Naštěstí se ale nic vážného nestalo,“ oddechl si mladý jezdec. Velmi dobré časy na dalších dvou zkouškách znamenaly posun na třetí příčku ve třídě v těsném kontaktu za prvními dvěma posádkami.

Bohužel přišly technické potíže. „Preventivně jsme nechali vyměnit diferenciály, a jelikož auto na poslední RZ kuckalo a nechtělo se mu moc jet, tak i palivové čerpadlo,“ poodhalil menší trable Marek Omelka. Jenže hned ráno se ukázalo, že problém vězel spíše v čidle, které je schováno pod rozvody a nebylo by možné jej v rámci času v servisu vyměnit. Místo útoku na první příčku tak přišla na řadu snaha udržet stávající pozici, protože hlavně do kopce se lanceru vůbec nechtělo.

Přesto se Bujáček s Omelkou po havárii Jelínka posunuli na druhé místo a až do konce stříbrnou pozici ve třídě 3 uhájili.
Nejbližším podnikem, kterého se posádka zúčastní, bude třebíčská Horácká rally, po níž budou následovat sprinty v Jeseníkách a Vsetíně. Příbramské soutěže se Bujáček s Omelkou nezúčastní.