„Bylo to velmi složité, mé nejtěžší rozhodnutí. Mrzí nás to o to více, že se hlásily hvězdné posádky. Nikdo ale nemůže vědět, jak se vše bude z epidemiologického hlediska vyvíjet,“ posteskl si šéf podniku.

Hlavním důvodem nakonec nebyl nedostatek financí, kdy se jeho týmu i díky nedávné veřejné sbírce nakonec podařilo zajistit potřebných 25 milionů korun, ale spíše obavy z koronaviru a opatření s ním spojených.

„Nikdo by nám v případě zrušení závodu na poslední chvíli či v jeho průběhu negarantoval případné nemalé škody. Proto po velmi dlouhých úvahách jsme se rozhodli pro letošek Barumku nejet,“ zopakoval Regner.

Absolvovat na konci prázdnin závod si moc přálo vedení města, které si od něj slibovalo mimo jiné nastartování ekonomiky.

„Byla by to velká podpora pro cestovní ruch, ekonomika by dostala tolik potřebnou injekci. Protože jsme si vědomi, že Barumka a Filmový festival jsou naše nejvýznamnější akce, dělali jsme pro jejich uspořádání maximum. Ještě v den tiskovky jsme jednali,“ potvrdil zklamaný primátor města Zlín Jiří Korec.

Ani generální partner závodu Barum Continental se neobrátil k pořadatelům zády. Naopak v posledních dnech ještě zvýšil svou podporu.

„Doba není lehká, i my ve firmě museli škrtat. Po poslední výzvě a jednání jsme v minulém týdnu našli další prostředky na podporu. Každopádně i přes odklad se smlouva s Barum rally přesouvá na další rok. Moc se těšíme na jubilejní 50. ročník,“ přiznal na tiskové konferenci Libor Láznička, ředitel otrokovického výrobce pneumatik Continental Barum.

Přípravy přitom probíhaly do poslední chvíle. Za pochodu a vývoje koronavirových opatření se dělaly průběžné změny.

„Původně měl být závod jedinečný, měli jsme schválenou trasu k třem stům kilometrům. Po zásahu koronaviru jsme museli škrtat, dělat omezení. Ve hře byla trať dlouhá 202 kilometrů, kdy jsme v sobotu i neděli škrtli po jednom úseku. Ale jak jsem říkal, dělat Barumku v takovém riziku a nebo dokonce bez diváků, to raději vůbec a vše odložit,“ upřesnil ředitel nejprestižnější rallyové soutěže v tuzemsku.

I za rok by se přitom měla jet opět jako součást evropského šampionátu.

„I on čekal na naše rozhodnutí do poslední chvíle. Zkoušeli jsme se s promotérem dohodnout na snížení poplatku, ale neúspěšně, nabízel jen odklady plateb. Každopádně jsme dohodnutí, že i další rok se Barumka pojede coby seriál ME,“ uklidňuje fanoušky Regner.

A jaké škody či náklady má Barumka s přeložením závodu o rok?

„V tuto chvíli jsme investovali nějakých dva a půl milionu korun. Pokud bychom ale pokračovali, právě nyní by nás čekaly platby v souhrnné výši okolo deseti milionů. Proto rozhodnutí přišlo až nyní, na hraně dalších nákladů. Každopádně věřím, že za rok už budeme maximálně nachystaní a bude to Barumka hodná jubilejního 50. ročníku,“ dodal Miloslav Regner.