S minutovou ztrátou dojeli jejich týmoví kolegové a Francouzi Nicolas Vouilloz a Nicolas Klinger, obhájci loňského prvenství, jenž si tak navýšil svůj náskok v čele IRC. Bronzovou příčku si ze Zlína odváží Francouzi Bryan Bouffier a Xavier Panseri.

Úspěch vozů Peugeot 207 S2000 podtrhnul k radosti domácích fanoušků čtvrtým místem Pavel Valoušek, jenž hájil barvy BF Goodrich teamu.

„Samozřejmě, že jsme moc šťastný. Musím však přiznat, že k vítězství nám pomohly problémy soupeře. Moc se mi zde líbilo už loni, přestože jsme nedojeli,“ přiznal šťastný 37letý vítěz Freddy Loix.

Úvodní páteční městskou erzetu zvládli všichni favorité, přičemž na čele se stejně jako loni usadil lídr IRC Vouilloz. Jeho kralování trvalo až do 6. rychlostní zkoušky, kdy Loix poprvé smazal minimální ztrátu a již do čela nikoho nepustil.

Rozhodující, uklidňující téměř minutový náskok si vybojoval v 11. a 12. měřeném úseku.

„Měli jsme problémy s poloosou, což se nám podařilo v servisu opravit. Jsem moc šťastný, že i přes problémy jsme uhájili druhou příčku před stále se zlepšujícím se Bouffierem. Výsledek je dobrý pro tým i pro vývoj šampionátu. Zaručuje nám totiž dobrou výchozí pozici před dalšími závody seriálu,“ připomněl 32letý lídr průběžného pořadí IRC Nicolas Vouilloz.

Fanoušci Romana Kresty truchlili již po druhém měřeném úseku na Pindule, kdy udělal jezdeckou chybu a po kotrmelcích skončil v příkopě. „Byla to má chyba,“ kál se Roman Kresta, jemuž se stejně jako spolujezdci Grossovi nic nestalo.

S odstupem času paradoxně rodák z Trnavy u Zlína mohl po závodě slavit v předstihu český titul, neboť k čemuž mu pomohlo odstoupení jeho největšího konkurenta Václava Pecha v šesté měřené zkoušce pro poruchu převodovky.

Nejlepším českým zástupce soutěže se tak stal otrokovický Pavel Valoušek, jenž hájil služby BF Goodrich, jenž využíval zázemí a služby týmu vítězných dvou posádek.

„Je to mé nejlepší umístění na Barumce, s čímž jsem samozřejmě maximálně spokojený. Samozřejmě jsem vděčný za příležitost, jakou mi projekt Goodrich teamu dal. Celou dobu jsem jel uvolněně a prakticky žádnou velkou chybu jsem neudělal,“ pochvaloval si Valoušek, jenž v závěru musel odrážet nápor pátého Itala Travaglii.

„Pět kilometrů před cílem nám praksl řemen k dobíjení a posilovači řízení. S vypětí všech sil a chybě soupeře jsme se štěstím umístění uhájili. A vůbec mi nevadí, že je to bramborová pozice,“ smál se od ucha k uchu

Barumku z 97 posádek na startu dokončilo pouze 50.
Výsledky 38. ročníku Barum rally Zlín

1. Loix, Buysmans (Belg./Peugeot 207 S2000) 2:24:24,3
2. Vouilloz, Klinger (Fr./Peugeot 207 S2000) –59,9
3. Bouffier, Panseri (Fr./Peugeot 207 S2000) –1:09,6
4. Valoušek, Hrůza (ČR/Peugeot 207 S2000) –2:23,4
5. Travaglia, Granai (It./Fiat Grande Punto S2000) –2:26,2
6. Tóth, Tagai (Maď./Peugeot 207 S2000) –3:13,9, 7. Rossetti, Chiarcossi (It./Peugeot 207 S2000) –4:09,1, 8. Peták, Benešová (ČR/Peugeot 207 S2000) –6:08,3, 9. Solowow, Baran (Pol./Peugeot 207 S2000) –6:22,6, 10. R. Odložilík, P. Odložilík (ČR/Peugeot 207 S2000) –6:45,7, 11 Kostka, Krečman (ČR/ Fiat Grande Punto S2000) – 7:02,6.