„Abych kvůli technickým problémům nedojel, to nepamatuju,“ říká smutně Sedláček. „Navíc když se to před dvěma nebo třemi lety stalo, tak to bylo kvůli havárii,“ vzpomíná zkušený pilot, který má v letošním ročníku obrovskou smůlu, už při prvních závodech – Valašské rally – jej postihly dva defekty.

V Klatovech to bylo ještě horší. Už při první rychlostní zkoušce se posádce Sedláček – Milan Marušák začalo dýmit v kabině. „Časem to sice ustalo. O co vlastně jde, to jsme ale mohli zjistit až po páté erzetě, kdy byl povolen servis. Byla to sice prkotina, kdy se výfuk propaloval přes nárazník, to jsme ale nevěděli, takže jsme museli jet opatrně,“ popsal Josef Sedláček příčinu první ztráty. Ve čtvrté RZ se k tomu navíc přidal defekt, takže celková ztráta narostla na 45 sekund.

Ještě do konce prvního dne ale Sedláček s Marušákem zabojovali a ve třídě A se propracovali na 2. příčku s jedenáctisekundovou ztrátou na vedení. Do druhého dne vlétli s odhodláním vyhoupnout se na čelo pořadí, jenže auto bylo proti. „Vypověděl nám službu spojkový váleček a my jsme zůstali trčet na křižovatce v Klatovech. Je to sice závada za pár korun, na místě se ale nedala opravit, takže pro nás šumavská rally předčasně skončila,“ povzdechl si Josef Sedláček.

Nové auto ale neodepisuje. „Právě proto, že je nové a nikdo jej tady pořádně nezná. Je potřeba jej pořádně zkontrolovat, vychytat mouchy a věřím, že to bude dobré. Když bylo všechno v pořádku, tak ukázalo, že je konkurenceschopné,“ dodal Sedláček, který ještě poděkoval mechanikům prostějovského Defrs rally teamu.

Jak se Sedláčkovi a spol. podaří Renault Clio R3 vyladit, o tom se fanoušci automobilového sportu přesvědčí 2.–3. května v Českém Krumlově, kde je na programu další závod českého šampionátu v rally.