Po boku zkušeného navigátora Štěpána Palivce si dojel pro titul juniorského vicemistra republiky, když před sebe pustil pouze suveréna letošní sezony Jaroslava Orsáka.

„Absolvovali jsme celkem osm soutěží a pouze v jednom případě se nám nepodařilo dojet do cíle. Na to, že se jednalo o první rok v seniorských soutěžích, musíme být spokojeni. Samozřejmě máme ale v dalších letech na čem pracovat. Toto byl jen začátek,“ říká Martin Bujáček, jenž se v loňském roce zaměřil především na starty v jednodenních sprintech.

Celkem šestkrát se postavil na startovní rampu a vynechal pouze poslední závod šampionátu ve Vsetíně, před kterým bylo jasné, že na jeho druhém místě se již nic nemůže změnit. A hned ve třech závodech bodoval i v absolutní klasifikaci. Na nejlepší výsledek dosáhl v Prachaticích, kde obsadil šesté místo.

Body si připsal ještě v Pelhřimově a na Kopné. „Cítil jsem, že se zlepšujeme každým závodem. Škoda jen pokažené převodovky v Jeseníkách, která nás vyřadila ze soutěže,“ litoval uherskobrodský pilot, jenž se představil i ve dvou závodech Mezinárodního mistrovství České republiky. A na začátečníka si nevedl vůbec zle. V Třebíči dojel 22. absolutně, na Barumce dorazil do cíle coby 14. Čech. A právě domácí Barum rally pro něj byla asi nejsilnějším zážitkem v premiérovém ročníku. „Nikdy jsem podobný závod nejel a jsem moc rád, že se mi podařilo Barum rally dokončit hned na první pokus! Tolik kilometrů na tak náročných tratích je pro posádku sbírající zkušenosti pořádný příděl. A hlavně atmosféra. Něco podobného jsem dosud nezažil,“ zavzpomínal jezdec vozu Mitsubishi Lancer evo IX. na start v historicky nejlépe obsazeném závodě na území České republiky.

A v podobně kvapíkovém tempu by chtěl pokračovat i tuto sezonu. Ačkoliv loni jel pouze Pohár mládeže a řidičský průkaz obdržel loni v květnu, nadcházející ročník by měl být opět plný startů ve sprintrallye a na jeho konto by měly přibývat také vybrané závody velkého mistráku.

„Konkrétnější být ale zatím nemohu, protože vše záleží na penězích, které se nám podaří sehnat. Celosvětová ekonomická krize dopadá na všechny. My jsme ji pocítili už v závěru minulého roku, kdy jsme museli odříct původně plánovanou účast na Rally Vysočina,“ přiznal talentovaný 18letý reprezentant Andrea Rally Teamu.

Robert Štach