Vedení obce je však proti.

"Přejezd u pálenice rozděluje obec na dvě poloviny. Je nejfrekventovanější, proto je pro nás nepřijatelné ho rušit" sdělil starosta Šumic Josef Jančář.

Poslední tragická událost ze čtvrtku ráno se navíc nestala kvůli špatnému zabezpečení místa, naopak tam jsou jak závory, tak světelná signalizace. Svou úlohu asi spíše sehrál věk ženy.

"Už hůře slyšela. Navíc v tuto dobu dříve jezdil vlak od Uherského Brodu, ne z pravé strany," snažil se přijít na důvod, proč žena obešla závory a vstoupila do kolejiště, šumický starosta.

Dodal, že navíc lidé se často rozhlédnou a pokud vlak nevidí, přichází i přes spuštěné závory, což byl pravděpodobně i případ seniorky. Celou událost měl jako talíři řidič auta, které čekalo před závorami. Podle slov Josefa Jančáře strojvedoucí troubil, žena však nereagovala a vlak už nestihl zastavit.

"Na pravou stranu je hůře vidět, protože koleje vedou v zářezu, je tam oblouk, proto je důležité respektovat signalizaci a závory," zdůraznil starosta.

Podobná událost se podle něj v obci nestala už delší dobu. Polední vážný problém, na který si vzpomněl, bylo uváznutí mladé nezkušené řidičky na kolejích.

"V minulosti se vlakových neštěstí stávalo více. V sedmdesátých a osmdesátých letech zemřelo na kolejích i deset lidí," doplnil Josef Jančář.

Že se počty usmrcených snížily dokládá i statistika drážní inspekce. Ta zaznamenala za letošní rok čtyři smrtelné nehody na přejezdech a tři mimo ně v celém Zlínském kraji.

Loni to bylo za celý rok 13 mrtvých osob. Šumický přejezd se neřadí mezi nejnebezpečnější podle počtu nehod na Uherskohradišťku.

"Nejhorší situace je v Ostrožské Nové Vsi, jak u lázní, kde zemřeli dva lidé, tak na druhém přejezdu ve směru do Uherského Ostrohu došlo za poslední tři roky ke čtyřem zraněním, dvěma smrtelným," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.