Kdyby prý řidič nedupl na brzdu, nic by se nestalo, jel by dál po silnici, poznamenal František Kropáč. Řidič obviněn nebyl, jel závod na uzavřené trati. U soudu se ale zpovídá traťový komisař Petr Plášek, který podle obžaloby nevykázal dívky z míst poblíž trati.

Vůz Mitsubishi Lancer řídil advokát Michael Bartončík. Auto podle Kropáče zanechalo na horizontu několik desítek metrů před místem střetu brzdné stopy. Podle znalce řidič brzdil kvůli tomu, že se na horizontu nacházela prohlubeň. Místem Bartončík projel rychlostí přes 150 kilometrů v hodině, některá auta tudy jela i rychleji. „Mezní rychlost byla 200 kilometrů za hodinu. Nebylo nutné, aby řidič při průjezdu prohlubní reagoval intenzivním brzděním," řekl znalec. Dodal, že automobil začal být po dupnutí na brzdu směrově nestabilní a dostával se do smyku. Vyjel mimo vozovku a po nárazu do kanálové vpusti se podle znalce stal neovladatelným. Následně smetl před domem dívky a skončil v betonovém základu plotu. Bartončík den po nehodě uvedl, že při průjezdu úsekem preventivně brzdil. U soudu v únoru odmítl, že by chyboval. Upozornil stejně jako krátce po neštěstí na vliv větru i na možnou technickou závadu.

František Kropáč v pondělí technickou závadu na autě vyloučil. Vítr měl podle znalce na nehodu vliv, ale nikoli dominantní. „Bylo poměrně větrno, vítr foukal zprava ve směru jízdy řidiče vozidla. Boční poryv větru se ale až tak na vzniku směrové nestability vozidla nepodílel. Navíc kdyby řidič na vítr reagoval natáčením volantu, vozidlo by vlevo nevyjelo," mínil Kropáč.

Starosta Lopeníka Antonín Dulínek Deníku řekl, že stopy brzdné dráhy nemusely patřit závodnímu vozu Michaela Bartončíka, ale jakémukoliv jinému autu, jež těmi místy projíždělo dřív. „Jsou to ale spíše mé spekulace a dohady," dodal lopenický starosta.

Třiadvacetiletý Plášek čelí obžalobě z usmrcení z nedbalosti a těžké újmy na zdraví z nedbalosti. Mladík, jemuž hrozí až šest let vězení, vinu odmítá.