Bylo to vůbec poprvé, co se hasiči seznámili s chodem trolejbusů i techniky kolem nich.

Díky tomu nyní mohou ihned v případě potřeby zasáhnout. Doposud totiž museli čekat na techniky, kteří trolejbus nebo trolejové vedení od proudu odpojili. Teprve pak mohli zasáhnout. Hrozilo tedy, že by další podobná událost mohla mít i tragické následky.

„Tyto informace jsou pro nás důležité, protože mimořádné události se nevyhýbají ani městské hromadné dopravě ve Zlíně. Kromě požárů a nehod vyjíždíme často na likvidace následků spadlých stromů a větví, které často zasáhnou také trolejové vedení, a je nutné postupovat podle bezpečnostních pravidel,“ vysvětlil účel školení mluvčí hasičů Ivo Mitáček.

Hasiči se tedy proto nejprve seznámili s bezpečnostní obsluhou trolejbusů, autobusů, ale také s obsluhou nových provozně kombinovaných vozů. „Zjistili jsme, že právě kombinované vozy mají motory v různých částech vozu. To jsme třeba vůbec nevěděli. Hasiči totiž doposud absolvovali cvičení na klasických autobusech. Tohle byla pro nás skutečně novinka,“ poznamenal Mitáček.

Odborní technici vysvětlili správný postup při odpojení proudu, stažení trolejí, vypnutí agregátů a dalších podpůrných systémů. „Důležité bylo seznámení se systémem trolejových vedení, s dodávkou proudu a s možností jeho vypnutí. Vždy, když došlo k nějaké mimořádné události, kdy bylo nutné zasahovat u trolejbusů nebo i třeba spadlých trolejí, museli jsme čekat na technika,“ podotkl dále mluvčí.

Dodal, že to bylo nejen zdlouhavé, ale především, pokud šlo o vážnou situaci, mohly být ohroženy životy i cestujících včetně záchranářů. „Hasiči do té doby nemohli totiž zasáhnout. Od této chvíle už pro nás tyto typy vozů nebudou překvapením,“ konstatoval mluvčí.