Prvním řidičem, který ve čtvrtek okusil nebezpečnou kombinaci rychlého cestování na deštěm smáčené vozovce, se stal muž jedoucí před patnáctou hodinou buchlovskými horami ve svém vozidle Škoda Felicie. „Jel příliš rychle, dostal se do smyku na mokré vozovce a v zatáčce s automobilem doslova vylétl mimo silnici, kde se několikrát převrátil přes střechu,“ popsal situaci mluvčí policistů v Uherském Hradišti Aleš Mergental. Divoký jezdec naštěstí vyvázl ze vzdušných piruet bez zranění, pouze s šokem a pošramoceným vozidlem, na němž vznikla škoda v řádu desítek tisíců korun.

Méně štěstí měl dvacetiletý šofér jen o několik hodin později mezi Kunovicemi a Hlukem. Jeho nehoda by se dala shrnout slovy mládí, risk, přecenění schopností, divoká jízda, smyk, náraz a mladíkovo štěstí. „Řidič jel se svou Hondou Civic ve směru do Hluku v místech, kde silnice klesá a zatáčí doprava na mokré silnici tak rychle, že se po smyku dostal vpravo mimo vozovku a tam narazil do sloupu elektrického vedení. Náraz byl tak silný, že betonový sloup auto přerazilo,“ informoval Mergental. Honda i s řidičem poté skončili v blízkém houští. Řidič měl podle něj obrovské štěstí v tom, že auto nenarazilo do sloupu v místech jeho sedadla, ale těsně vedle. Proto také vyvázl mladík z hrozivě vypadající kolize jen se zlomenou rukou a oděrkami. „Na autě je škoda 70 tisíc korun, na betonovém sloupu 110 tisíc. Poražením sloupu bylo přerušeno elektrické vedení mezi Kunovicemi a Hlukem,“ sdělil mluvčí. Výluka elektrického proudu postihla část domácností v Hluku. „Někde to trvalo déle, jinde krátce, ale já jsem zaregistroval výpadek dvouhodinový, mezi 19. 15 a 21. 15,“ upřesnil hlucký místostarosta Miroslav Jelének.

Před změnami počasí varuje šéf dopravního inspektorátu v Uherském Hradišti Josef Hnilička. „Pokud prší po řadě suchých dnů, musí řidiči okamžitě doslova zapnout mozek. Člověk si totiž málokdy uvědomí všechna úskalí, která taková změna počasí s sebou přináší. Jestliže v té chvíli sedíte za volantem, musíte zapomenout na rychlou jízdu, překotné brždění a dodržovat bezpečnou vzdálenost,“ upozornil Hnilička. Za deště se totiž podle jeho slov mění přilnavost pneumatik, což se vždycky projeví na delší brzdné dráze vozidel.