„Kvůli nehodě musel být omezen provoz na dvoukolejné trati z Přerova do Břeclavi," uvedl mluvčí drážní inspekce Martin Drápal. Vlaky se ve zmíněném úseku rozjely až po více než dvou a půl hodinové výluce.

Totožnost ženy, která pod koly rychlíku přišla o život, nyní zjišťuje policie.

Podobných nehod na železnici přitom Drážní inspekce eviduje stále více.

„Při střetu vlaku s osobou ročně zahyne na železnici nejvíce lidí, přičemž v letošním roce eviduje Drážní inspekce extrémní nárůst počtu střetů vlaku s osobou i usmrcených při těchto nehodách. V porovnání s rokem 2009 vzrostl počet těchto nehod o téměř 33 % a usmrcených o necelých 25 %," uvedl mluvčí inspekce Martin Drápal.

Počet střetů vlaku s osobou letos prudce stoupá již od prvního dne roku, kdy Drážní inspekce zaznamenala čtyři střety vlaku s osobou a jedno střetnutí vlaku s osobou na železničním přejezdu.

„Následkem těchto nehod již první den roku 2014 dosáhla statistika Drážní inspekce hodnot, kterých běžně dosahovala až v polovině ledna. Vývoj statistiky se nezastavil ani v následujících měsících a v polovině května Drážní inspekce letos eviduje již 119 střetů vlaku s osobou," uvedl Drápal.

To je v porovnání rokem 2013 o 27 % více a v porovnání s rokem 2009 dokonce o téměř 33 %. Současně s nárůstem počtu nehod se v letošním roce zvýšil počet usmrcených, kterých do 15. května eviduje Drážní inspekce již 86, tedy o 13 % více než v roce předchozím a o 25 % více, než v roce 2009.

„Nejvyšších hodnot od roku 2009 dosahuje i statistika zraněných, kterých je v letošním roce již 31, což je o 82 % více než za stejné období roku 2013," dodal mluvčí.