„Řidička octavie nedala přednost při vyjíždění z komunikace třetí třídy nákladnímu vozu, který po srážce pokračoval až do zábradlí nadjezdu,“ uvedla k nehodě uherskohradišťská policejní mluvčí Jitka Zámečníková. Při střetu, jehož škodu policisté odhadli na pětaosmdesát tisíc korun, nebyl naštěstí nikdo zraněn.
Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Hally platí pro nadjezdy stejné bezpečností požadavky jako u jiných mostů.
Vozidla spíš bourají na přejezdech
„Případ, kdy by osobní či nákladní auto prorazilo zábrany na mostě a spadlo do prostoru průjezdů vlaku včetně trolejí, nepamatujeme,“ poznamenal Halla, jenž vzpomněl případ, kdy zavadilo o troleje nákladní auto svojí zvednutou korbou. Za rizikovější v souvislosti s kontaktem s trakčním vedením považují železničáři souběžné silnice s tratěmi nižších kategorií, ale i tam většinou havarovaná auta končí v příkopech či v náspech. Podle statistik vedou v nehodách jednoznačně železniční přejezdy, kde podle Hally dochází ke střetům automobilů s vlakovými soupravami naopak velmi často.