Otázkou tak zůstává, co tím pedagogický sbor vlastně získal. Jisté je, že tato stávka určitě nepovede k vyššímu respektu učitelského povolání. Někteří lidé poukazují na současný způsob výuky, zejména pak žákovskou (ne)znalost novodobých dějin, jiní zase na nesmyslná direktivní nařízení ministerstva, kvůli čemuž se vytrácí samotné poslání učitele.

Kritika se na kantory snáší i kvůli nezvladatelnému chování mládeže, na čemž prý kromě rodiny nese vinu také škola. Koneckonců právě kvůli těmto i jiným nedostatkům považuje část veřejnosti momentální plat učitelů v naší zemi za adekvátní.

Pravdou zůstane, že učitelství není povolání jako každé jiné. Už kvůli zásadnímu vlivu na vývoj našich dětí stojí za to mu věnovat větší pozornost než tomu doposud bylo.

Požadavky na další zvyšování platů pedagogů, však kvůli ostatním podfinancovaným profesím, jako jsou třeba záchranáři či hasiči, nelze označit jinak než za ne zcela korektní.

A také to je jedním z důvodů, proč si dnešní učitel stávkou za vyšší plat, náležitý respekt většiny naší společnosti rozhodně nezíská.