„Karel se ve své tvorbě vyznává, čím je pro něj město, ve kterém žije, a dozvídáme se, že je okouzlen zejména jeho legendami a obdobím renesance. Do renesanční atmosféry se vrací rozměrnými reliefními příběhy ze života zdejších měšťanů, které ukazuje s něžným pochopením pro lidské slabosti. Ty nakonec nachází i v současnosti, a tak v centru jeho pozornosti jsou například pijáci, kuřák dýmky, nebo třeba i šachista," rozkrývá Pavel Popelka strukturu rozmanitého fantaskního světa Karla Táborského, začarovaného v jeho plastických obrazech rozvěžených po stěnách galerie. Dětskou přívětivost Táborský podle Popelky potvrzuje jemným tónováním svých reliéfů mořidly připomínajícími akvarel.
„Patrně nejpřesvědčivější je však Karel tehdy, když jde po stopách zdejší architektury a ve svých reliéfech modeluje historický Uherský Brod. S fantazií a jemnou nostalgií zobrazuje poměrně často zejména pozdější městské brány, pomyslné i skutečné spojnice města se světem," pokračuje v popisu právě vystavovaných děl Popelka. Naznačuje také, že dominanty města, věže kostela a radnice jsou v tvorbě Karla Táborského natolik přívětivé a malebné, že z nich vytváří i kulisu betlémů, jakoby se Boží syn zrodil právě v Uherském Brodě.
„Výstava je nejen výstavou autorskou, ale také holdem městu Uherskému Brodu, jeho malebné kráse a šťavnatosti života," uzavírá Popelka své hodnocení plné obdivu a superlativů.
Karel táborský se dřevěné plastice věnuje od roku 1977. V roce 1989 vstupuje do Sdružení výtvarných umělců Moravsko slovenského pomezí. První výstavu realizuje v roce 1990 v holanském Naardenu. Další pravidelné výstavy pořádá převážně v České republice. Na svých výtvarných dílech pracuje ve svém atelieru v Uherském Brodě, kde se věnuje svým tvůrčím nápadům, které přenáší do dřevěných plastik, kamenných reliéfů a soch.Výstava potrvá do 6. ledna 2013.